Stabilna sprzedaż Direct eServices S.A.
- Utworzono: środa, 20, czerwiec 2012 19:07
Podstawowym obszarem działalności spółki Direct eServices S.A., notowanej na rynku NewConnect, jest dystrybucja produktów elektroniki użytkowej, takich jak akcesoria komputerowe czy narzędzia do druku oraz materiałów eksploatacyjnych do druku. Ponadto Emitent zapewnia klientom usługi około sprzedażowe obejmujące doradztwo i serwis gwarancyjny. Uzupełnieniem tej oferty są m.in. produkty office i RTV sprzedawane pod własną marką „direkt”, obejmują one wysokiej jakości zamienniki, dostarczane przez uznanych producentów elektroniki użytkowej.
W minionym roku Spółka skupiła się na działaniach mających na celu zwiększenie skali swojej działalności poprzez akwizycję innych podmiotów, a w ten sposób budowanie grupy. Środki pozyskane z emisji akcji serii C i D pozwoliły m.in. na przejęcie podmiotów o komplementarnym profilu działalności. 17 marca 2011 r. za 3,7 mln zł Spółka nabyła 87,31% kapitału zakładowego Cartridge World S.A. na podstawie umowy inwestycyjnej ze spółką BBI Capital NFI S.A. Cartridge World S.A. ponosiła w poprzednich latach stratę podatkową, którą Emitent może wykorzystać w ramach optymalizacji podatkowej.
Ponadto, Direct eServices S.A. w pierwszym kwartale 2011 r. skoncentrowała się na rozwijaniu innowacyjnego kanału sprzedaży internetowej. Poszerzenie asortymentu w dziale e-commerce nie tylko było kluczowym elementem realizacji ówczesnej strategii rozwoju, ale przede wszystkim przyczyniło się do wzrostu przychodów. Ogniskowanie uwagi i skupianie się na zwiększaniu realizowanego obrotu w 2011 roku właśnie na tym kanale dystrybucji, odbiło się na pozostałych – tradycyjnych formach sprzedaży.
Środki pozyskane w ramach emisji akcji serii C w wysokości blisko 6,29 mln zł, oraz z emisji akcji serii D wynoszące niemal 0,9 mln zł, zostały wykorzystane na podwyższenie kapitału zakładowego o 200 tys. zł, częściowo zaś na zakup Cartridge World S.A. oraz, w ramach zapowiadanej restrukturyzacji kosztów finansowych Spółki, na spłatę obligacji w kwocie przekraczającej 0,5 mln. zł.
W wyniku zmian wielkości kapitału własnego oraz zobowiązań zmienił się poziom zadłużenia kapitału własnego spółki, spadł ze 170% na koniec roku 2010 do 44% na koniec roku następnego.
W roku 2011 Direct eServices S.A. osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 7,974 tys. zł, co stanowi ok. 4,5% wzrost w stosunku do roku poprzedzającego, który został zamknięty kwotą 7,646 tys. zł. Zarząd Emitenta w tym miejscu wyraźnie podkreśla, iż przychody ze sprzedaży w roku 2010 były rekordowo wysokie, przez co stały się bardzo wysoką bazą do porównywania z kolejnymi okresami.
Wspomniana już reorganizacja kanałów dystrybucji, nawiązanie współpracy z nowymi kontrahentami oraz integracja sieci sprzedaży Emitenta z siecią dystrybucji Cartridge World przyczyniły się do odnotowania wysokich kosztów, a tym samym straty na poziomie sprzedaży i operacyjnym. Zysk netto w wysokości 2,8 mln zł wynikał z przeszacowania wartości inwestycji w spółkę Cartridge World S.A.
Direct eServices S.A. spodziewa się w obecnym roku wzrostu aktywności zakupowej klientów w obszarze sprzedaży internetowej, w związku z czym podjęto decyzję o zmianie strategii rozwoju działalności Spółki. Do najważniejszych założeń należy zwiększenie efektywności finansowej w zakresie prowadzonej działalności operacyjnej, dlatego też zmianie ulegnie system kontroli kosztów i rachunkowości zarządczej. W 2012 roku spółka planuje umocnić swoją pozycję na rynku, a także maksymalizować użyteczność posiadanych aktywów w celu polepszenia wyników finansowych.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
3368 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki