Wstępne wyniki finansowe Madkom S.A. za 2011 r. lepsze od prognoz
- Utworzono: piątek, 02, marzec 2012 21:03
Gdynia, 2 marca 2012 r. Madkom SA, spółka ulokowana w Pomorskim Parku Naukowo - Technologicznym w Gdyni, jest dostawcą i integratorem autorskich produktów do elektronicznego zarządzania dokumentami, informacją i budżetem w administracji publicznej. Głównym źródłem przychodów Madkomu jest sprzedaż własnego oprogramowania oraz świadczenie usług wdrożeniowych i szkoleń w zakresie oprogramowania.
Zgodnie ze wstępnymi danymi finansowymi spółka Madkom SA przekroczyła prognozy finansowe na rok 2011 w zakresie przychodów, które były wyższe o 17% i wyniosły 5,3 mln zł oraz EBITDA, który był wyższy o 21% i wyniósł prawie 411tys. zł. Nieznacznie niższy od prognozy (o 9%) był wynik EBIT, który wyniósł ponad 287 tys. zł i zysk po opodatkowaniu niecałe 205 tys. zł (niższy o 18%).
„Bardzo cieszymy się z ogólnego wzrostu przychodów spółki za rok 2011 względem planowanych wpływów – powiedział Grzegorz Szczechowiak Prezes Zarządu Madkom SA. Wzrost ten spowodowany był pozyskaniem znaczących zleceń i zwiększeniem portfela realizowanych umów, które miało miejsce w IV kwartale. Wzrost przychodów miał też przełożenie na parametry finansowe spółki. Zwiększenie EBITDA wynikało z realizacji dla klientów dostaw nisko marżowego sprzętu komputerowego, co odbiło się na ogólnym wyniku EBIT za rok 2011. Należy tu nadmienić, iż przychody wysoko marżowe, jakim jest sprzedaż naszego autorskiego oprogramowania zostały przesunięte w realizacji podpisanych umów na I i II kwartał 2012.
Przyjęte przez Zarząd prognozy finansowe, już drugi rok z rzędu wskazują na racjonalność założeń i dobre wyczucie rynku pozwalające na estymowanie przychodów nie odbiegających od osiąganych założeń – dodał Szczechowiak.
Urząd Miejski w Wyszkowie wybrał rozwiązanie Madkom SA i tym samym Gmina Wyszków dołączyła do grona nowoczesnych urzędów korzystających z elektronicznego obiegu dokumentów i oferujących mieszkańcom portal e-usług.
Oferta firmy Madkom S.A. została uznana za najkorzystniejszą w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „WDROŻENIE SYSTEMU ZARZĄDZANIA DOKUMENTACJĄ I E-USŁUG DLA KLIENTÓW URZĘDU MIEJSKIEGO W WYSZKOWIE w ramach projektu pn.: „Rozwój e-usług w Gminie Wyszków” realizowanego w ramach RPO WM 2007-2013 Priorytet II „Przyspieszenie e-Rozwoju Mazowsza Działanie 2.2 „Rozwój e-usług”.
Realizacja zamówienia obejmuje wdrożenie Elektronicznego Obiegu Dokumentów (Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją SIDAS), uruchomienie platformy elektronicznych usług publicznych (Cyfrowy Urząd SIDAS) oraz wdrożenie rozwiązań umożliwiających korzystanie ze stron elektronicznych oraz e-usług osobom niepełnosprawnym. W ramach wdrożenia Spółka przeszkoli również urzędników, którzy korzystać będą z systemu i administratorów dostarczonego oprogramowania. Wartość zamówienia to ponad 100 000 zł
„Wdrożenie naszych rozwiązań umożliwi komunikację elektroniczną pomiędzy mieszkańcami, a Urzędem Miasta – wyjaśnia Grzegorz Szczechowiak. Przyspieszy to proces załatwiania spraw i pozwoli zarówno obywatelom jak i urzędnikom mieć większą kontrolę nad procesem załatwiania spraw. Cyfrowy Urząd SIDAS to portal e-usług publicznych umożliwiający interesantom załatwianie spraw w urzędzie za pomocą sieci Internet. Po zarejestrowaniu w systemie mieszkańcy i przedsiębiorcy – czyli klienci urzędu będą mogli wypełnić elektronicznie, udostępnione przez miasto formularze, służące załatwieniu danej sprawy. Interesant będzie mógł sprawdzić, czy jego wniosek wymaga uzupełnienia o kolejne dokumenty, czy jest na etapie rozpatrzenia, czy może już czeka na niego gotowa decyzja. Tego typu rozwiązania sprzyjają szybkości załatwiania spraw, racjonalizują obieg dokumentów a tym samym funkcjonowanie urzędu. System ułatwia określenie odpowiedzialności za sprawę czy kontrolę terminowości jej załatwiania. Elektroniczny obieg dokumentów w połączeniu z portalem dla mieszkańców to dobre narzędzie zarówno z punktu widzenia mieszkańca, jak i samego urzędu. Korzyści związane są również z obniżeniem wydatków miasta na bieżącą obsługę administracyjną np. papier czy tusz do drukarki – dodaje Szczechowiak”.
Madkom SA jest dostawcą i integratorem autorskich produktów do elektronicznego zarządzania dokumentami, informacją i budżetem. Głównym źródłem przychodów Madkom S.A. jest sprzedaż własnego oprogramowania oraz świadczenie usług wdrożeniowych i szkoleń w zakresie oprogramowania. Więcej informacji www.madkom.pl
Źródło: Communico Arts
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
3069 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki