ALDA S.A. : Ponad 3 mln zł przychodów i 137 tys. zł zysku netto w 4Q2011
- Utworzono: środa, 15, luty 2012 10:45
Ostatni kwartał 2011 roku przyniósł spółce ALDA S.A. – notowanym na NewConnect producencie i dystrybutorze artykułów gospodarstwa domowego, wzrost przychodów ze sprzedaży o 31,39 proc. do 3,04 mln zł. Zysk netto wyniósł 137 tys. zł wobec 2 tys. zł straty w tym samym okresie 2010 roku.
Całkowite przychody Spółki na koniec 2011 roku wyniosły 9,98 mln zł i były wyższe o 35,52 proc. w odniesieniu do wyniku w roku poprzednim. Jednocześnie zysk netto wzrósł blisko dziewiętnastokrotnie do 260 tys. złotych.
- „Znacząca poprawa naszych wyników finansowych była możliwa przede wszystkim dzięki realizacji dużych projektów jak np. dostarczenie 3900 szt. koszy z popielnicą dla znanych koncernów tytoniowych. Ponadto, IV kwartał to okres świąteczny, w którym odnotowujemy najwyższą sprzedaż stojaków choinkowych marki EASY FIX. Należy pamiętać, iż prawie 10 mln zł przychodów oraz 260 tys. zł zysku netto na koniec 2011 roku są wynikami nieaudytowanym” – mówi Marek Fryc, prezes zarządu ALDA S.A.
W IV kwartale 2011 roku Spółka skupiła swoją działalność na rozszerzeniu oferty produktowej. Wprowadzono do niej nowe modele czajników takie jak: czajnik nierdzewny malowany proszkowo 2L, czajnik aluminiowy 1L, stalowy czajnik emaliowany 2L oraz pełną gamę produktów w kategorii żaroodpornych naczyń szklanych z podgrzewaczami.
- „W 2011 roku do naszej oferty produktowej wprowadziliśmy stojak choinkowy EASY FIX JUNIOR, którego pierwsza partia pilotażowa spotkała się z uznaniem klientów w minionym roku. Są to stojaki wykonane z plastiku, lżejsze od stalowych i bardziej poręczne dla klienta końcowego. W ubiegłym roku ukończyliśmy również prace nad wdrożeniem nowoczesnej technologii Alda-Therm umożliwiającej nanoszenie nadruków reklamowych na powierzchnie produktów malowanych proszkowo. Chcemy w ten sposób pozyskać większą liczbę klientów instytucjonalnych.” – tłumaczy Marek Fryc
ALDA S.A. zadebiutowała na rynku NewConnect 26.12.2011 r. Debiut poprzedziła prywatna emisja akcji serii C o wartości 0,55 mln zł. Środki z niej pozyskane zostały przeznaczone na zwiększenie kapitału obrotowego w celu sfinansowania wzrostu sprzedaży i rozwoju kanałów dystrybucji oraz w inwestycje we własną infrastrukturę techniczną.
ALDA S.A. to przedsiębiorstwo produkcyjno-handlowe, specjalizujące się w produkcji i sprzedaży artykułów gospodarstwa domowego. Spółka posiada ugruntowaną pozycję na rynku małego AGD (czajniki, naczynia żaroodporne, chlebaki, pokrywy i gałki, kosze, koszopopielnice, wieszaki). Marka ALDA istnieje na polskim rynku od 1978 r.
Oferta firmy skierowana jest zarówno do klientów indywidualnych (gospodarstwa domowe), jak i masowych (hotele, lokale gastronomiczne).
Odbiorcami produktów ALDA S.A. są głównie dystrybutorzy produktów gospodarstwa domowego, hurtownie AGD i mniejsze sklepy posiadające w swojej ofercie produkty AGD.
Spółka generuje większość swoich przychodów na terenie Polski (ok. 90 proc.), pozostała część pochodzi ze sprzedaży eksportowej, głównie na rynku niemieckim.
Źródło: Live-PR
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2807 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki