440,3 tys. zł zarobiła Incana S.A. w 2011 roku. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 9,35 mln zł
- Utworzono: środa, 15, luty 2012 09:10
Notowana na rynku NewConnect INCANA SA – spółka produkująca innowacyjne i ekologiczne systemy dekoracji ściennej, w IV kwartale 2011 roku zanotowała 2,22 mln zł przychodów ze sprzedaży. W porównaniu do roku 2010, wynik ten jest wyższy o 42,61 procent.
Całkowite przychody Spółki w 2011 r. wyniosły 9,35 mln złotych (wzrost o 43,14 proc.). Zysk netto był wyższy aż o 91,24 proc. w porównaniu do 2010 roku i osiągnął wartość 440,3 tys. złotych.
Obecna w branży sezonowość, która powoduje, iż ostatni kwartał roku jest zwykle najtrudniejszy pod względem osiąganych wyników finansowych sprawiła, iż osiągnięty w ostatnim kwartale roku zysk netto INCANY wyniósł blisko 37 tys. złotych.
- „Końcówka 2011 roku okazała się dla nas pomyślna. Zanotowaliśmy wzrost przychodów oraz zwiększyliśmy o 91 proc. wynik netto. Wzrost wspomnianych wartości jest rezultatem konsekwentnie realizowanej przez nas strategii rozwoju, co przyczyniło się do zwiększenia sprzedaży u dystrybutorów regionalnych. Było to możliwe m.in. dzięki poprawie procesów logistyki dostaw naszych produktów. Nasz wynik roczny w 2011 r. jest prawie dwukrotnie wyższy niż w roku poprzednim. Potwierdza on słuszność realizowanej przez nas strategii rozwoju.” – mówi Dariusz Suchy, prezes zarządu INCANA S.A.
Wartość zysku netto, EBIT oraz EBITDA na koniec 2011 oraz dla porównania w 2010 roku [dane w tys. PLN]
Warto zauważyć, iż pomimo sezonowości, Spółka przekroczyła wartość przychodów wypracowaną w IV kwartale 2010 roku, a także zmniejszyła ponoszone koszty finansowe niemalże o połowę z 32,8 tys. zł do 16,2 tys. złotych.
- „Zwiększenie wartości przychodów było możliwe głównie dzięki nowemu rozplanowaniu logistyki naszych produktów. Obserwowaliśmy i uważnie badaliśmy strukturę ich sprzedaży. Dzięki tym działaniom marka Incana pojawiła się w wielu nowych punktach sprzedaży.” – mówi Dariusz Suchy.
Spółka zapowiedziała także, iż na początku III kwartału 2012 r. zaprezentuje nową linię produktów typu inside przeznaczoną do dekoracji ścian wewnętrznych.
Incana S.A. to producent i dystrybutor systemów dekoracji ściennej do zastosowania wewnątrz i na zewnątrz budynków. Produkty marki Incana są sprzedawane w Polsce oraz w krajach Europy Środkowej i Zachodniej. Ze względu na swoją wysoką jakość, szczególnie dużym powodzeniem cieszą się na rynku włoskim. Przychody firmy w około 60 proc. są generowane poprzez sprzedaż na polskim rynku, a pozostałe 40 proc. pochodzi ze sprzedaży eksportowej.
Oferta produktowa Spółki skierowana jest zarówno do odbiorców masowych (deweloperów, projektantów, wykonawców), jak i klientów indywidualnych. Sprzedaż produktów marki Incana realizowana jest przez punkty ceramiki użytkowej oraz hurtownie budowlane. Firma rozpoczęła działalność w 2004 roku pod nazwą Red Rock Sp. z o. o. Zmiana nazwy na obecną Incana S.A. nastąpiła w 2008 roku, a celem tego było wzmocnienie marki, pod którą sprzedawane były produkty oraz utrwalenie jej pozycji rynkowej.Siedziba firmy Incana S.A. wraz z zakładem produkcyjnym znajdują się w Ścinawie.
Źródło: Live PR
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2803 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki