Amortyzacja powoduje stratę ze sprzedaży
- Utworzono: środa, 08, sierpień 2012 14:40
Zgodnie z harmonogramem, dziś swój raport kwartalny przedstawiła inwestorom spółka Yureco. Weźmy zatem jej wyniki pod mikroskop.
Zacznijmy od liczb. Spółka odnotowała bowiem 36,9 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży, które na koniec kwartału uplasowały się na poziomie 1,228 mln zł. Interesujący może być fakt, że ponad dwukrotnie zwiększył się zysk netto, ale taki skok był głównie efektem zeszłorocznej wartości tej pozycji – jedynie 11,76 tys. zł, a w II kwartale bieżącego – nieco ponad 37,5 tys. zł.
Również narastająco widać niewielką poprawę. Przychody wzrosły o około 500 tys. zł, a zysk netto wypracowany w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku to 64,6 tys. zł. Rok wcześniej wartość ta wynosiła niemal dokładnie 10 tys. zł mniej.
Wśród wyników warto jednak zwrócić uwagę na osiągnięta w pierwszym półroczu stratę na sprzedaży w wysokości 35,11 tys. zł. Jak czytamy w komentarzu, była ona głównie spowodowana wzrostem amortyzacji. W 2012 r. Spółka oddała do użytkowania elektroniczną platformę wymiany danych B2B. To właśnie jej amortyzacja w głównej mierze przyczyniła się do wzrostu kosztów i w konsekwencji straty ze sprzedaży w pierwszych dwóch kwartałach br.
Yureco S.A. jest niezależnym operatorem telekomunikacyjnym, funkcjonującym na terenie województwa dolnośląskiego i wielkopolskiego. Główna działalność Yureco S.A. skupia się na dostarczaniu usług dostępu do Internetu oraz mu towarzyszących w oparciu o infrastrukturę sieci IP w postaci telefonu stacjonarnego i telewizji cyfrowej, a także komplementarnej usługi monitoringu domu dla Klientów indywidualnych.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2700 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki