Bez (nie)zbędnego komentarza
- Utworzono: poniedziałek, 13, sierpień 2012 10:59
Ukazały się dwa raporty spółki Modecom – jednostkowy oraz skonsolidowany. Ten drugi dotyczy Grupy Kapitałowej Modecom S.A., w skład której wchodzą podmioty Modecom S.A. oraz Mode Com Hungary Kft. (spółka zależna na Węgrzech).
Oba przedstawione raporty są bardzo lakoniczne i skupiają się przede wszystkim na bilansie oraz wynikach finansowych. Przyjrzyjmy się najpierw danym jednostkowym. Otóż w drugim kwartale 2012 roku przychody firmy ze sprzedaży przekroczyły 32,84 mln zł, co stanowi wzrost o ok. 33% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Przychody za całe półrocze wyniosły więcej niż 68,12 mln zł, podczas gdy w pierwszym półroczu 2011 roku było to 62,10 mln zł. Wzrost wynosi więc ok. 9%.
Spółka zanotowała poprawę także, jeśli chodzi o jednostkowy zysk netto. W drugim kwartale bieżącego roku wyniósł on 109 tys. zł, co stanowi znaczącą poprawę w porównaniu z rokiem poprzednim, kiedy firma odnotowała ponad 195 tys. zł straty netto. W przypadku półrocznego zysku netto relacja nie jest aż tak znacząca, ale i tak może powiedzieć, że 720 tys. zł zysku wypracowane od stycznia do końca czerwca roku 2012 to o 2,6% więcej niż rok wcześniej. Warto zauważyć, że firma notuje nie tylko pozytywny wynik netto, ale także na sprzedaży. Ten ostatni wyniósł w drugim kwartale 598 tys. zł, co daje 1,871 mln zł za całe półrocze. To wzrost o 37% w stosunku do stanu z 30 czerwca 2011.
Jeśli chodzi o raport skonsolidowany, to dość nieoczekiwanie natrafiamy w nim na porównanie rachunku zysków i strat z pierwszego półrocza 2012 z danymi obejmującymi cały rok 2011. W każdym razie pierwszych sześć miesięcy roku 2012 przyniosło grupie blisko 713 tys. zł zysku netto przy 1,864 mln zł zysku na sprzedaży i 68,6 mln zł przychodów netto. W ciągu całego roku 2011 grupa wypracowała 1,931 mln zł zysku netto, gdyby więc drugie półrocze obecnego roku nie miało być lepsze, to ostateczny zysk za rok 2012 będzie niższy. Oczywiście wszystko będzie zależeć od polityki zarządu i sytuacji na rynkach. Do tej drugiej kwestii władze spółki się nie odnoszą, informują natomiast, że „osiągnięte wyniki są rezultatem konsekwentnie przestrzeganej strategii rozwoju oraz umocnienia pozycji Spółki na rynku IT”. Poza tym stale rozwijana jest sieć sprzedaży.
Modecom to producent komponentów oraz akcesoriów komputerowych. Firma powstała w roku 1999, zaś dwa lata później wybudowała fabrykę w Chinach. W 2003 rozpoczęła produkcję systemów głośnikowych, w 2007 oferta została uzupełniona m.in. o notebooki, karty pamięci (i ich czytniki) czy systemy nawigacji. Spółka zadebiutowała na NewConnect 28 lutego 2012 roku.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
3406 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki