BioMaxima S.A prognozuje zysk na 2012 rok, a EPIGON zwiększa zyski w 4Q
- Utworzono: wtorek, 07, luty 2012 09:24
Swoje prognozy finansowe dotyczące bieżącego roku opublikowała dziś BioMaxima S.A. Z kolei raport za 4kwartał 2011roku opublikowała spółka Epigon S.A
Kilka dni temu informowaliśmy o znacznym zwiększeniu zysków netto za 4kwartał BioMaxima S.A. Dziś spółka opublikowała prognozy zysków na 2012 rok. Spółka prognozuje uzyskanie ponad 20,525 tyś. zł przychodów netto ze sprzedaży oraz uzyskanie zysku netto na poziomie 2,201tyś. zł. Zarząd uzależnia uzyskanie w/w wyników od następujących zdarzeń:
- podpisania do 30 marca 2012r. ostatecznej umowy podpisania nabycia spółki Emapol Sp. z.o.o,
- rozpoczęcie w II kwartale br. rozpoczęcie procesu połączenia spółki BioMaxima S.A z Emapol Sp. z.o.o i zakończenie go do końca 2012r.,
- wystąpienia efektów synergii związanych z połączeniem spółki POLAB i przeniesieniem działalności z Płocka do SSE w Lublinie
Zarząd zwrócił również uwagę na fakt, iż ze względu na termin realizacji zakupu ze spółką Emapol i czas niezbędny na połączenie, największy procent realizacji prognoz nastąpić ma dopiero w IV kwartale 2012r
BioMaxima S.A działa w szeroko rozumianym obszarze biotechnologii na rynku diagnostyki laboratoryjnej. Jest jednym z dwóch krajowych producentów odczynników do diagnostyki in vitro
Swój raport kwartalny opublikowała również kolejna spółka - Epigon S.A, zajmująca się dystrybucją i handlem w branży przetwórstwa spożywczego.
Tym, co zapewne ucieszy akcjonariuszy jest wzrost przychodów ze sprzedaży oraz zysku netto za 4 kwartał. Pierwsza pozycja wyniosła niecałe 24mln zł i była wyższa od analogicznej wartości w 2010r. o ponad 64proc. Jeszcze więcej wzrósł zysk netto, który na koniec ostatniego kwartału 2011r. wyniósł ponad 638 tyś. zł i k/k był wyższy o ponad 80proc.
Jakie były przyczyny takiego wzrostu? Zarząd informuje, iż znaczy przyrost przychodów ze sprzedaży spowodowany był dalszym rozwojem kontaktów handlowych na rynku polskim oraz krajów bałtyckich. Pomogła również stała cena surowca. Dodatkowo, Zarząd poinformował, iż wzrost popytu na oferowane produkty nadal się utrzymuje.
Warto dodać, że Spółka zwiększyła sprzedaż oferowanych produktów podstawowych takich jak łosoś wędzony oraz wprowadzono nową szatę graficzną opakowań na rynek detaliczny jak i gastronomii.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2871 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki