Zysk z półrocza większy niż roczny
- Utworzono: czwartek, 23, sierpień 2012 15:04
Spółka ComPress S.A. opublikowała raport za drugi kwartał roku 2012. Przypomnijmy, że ComPress to firma istniejąca od 22 lat, jedna z pierwszych agencji public relations w Polsce, a także „weteran” NewConnect (debiut w maju 2008 roku).
W 2011 roku spółka osiągnęła 7,821 mln zł przychodów (wynik nieznacznie niższy niż 7,931 mln zł z roku 2010) i wypracowała zysk netto w kwocie 56,8 tys. zł, choć na sprzedaży poniosła 22,32 tys. zł straty. W roku 2010 zysk ze sprzedaży przekroczył 309 tys. zł, a zysk netto 221 tys. zł, zatem ostatni rok obrotowy był słabszy. Tyle, jeśli chodzi o szerszą perspektywę. A jak przedstawiało się pierwsze półrocze roku 2012 i jakie są perspektywy ComPressu na przyszłość?
Pod względem przychodów zarówno drugi kwartał bieżącego roku, jak i półrocze były lepsze od odpowiednich okresów minionego roku. Konkretniej: w okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca 2012 roku przychody netto ze sprzedaży przekroczyły 2,174 mln zł, co stanowi wzrost o ok. 12%. Przychody półroczne wzrosły w ciągu roku o prawie 26% - do kwoty 4,27 mln zł.
Również zyski – zarówno ostateczny zysk netto, jak i ten ze sprzedaży – wzrosły w obu przypadkach. Kwartalny zysk za kwiecień, maj i czerwiec 2012 roku to 57,1 tys. zł (rok temu 9,76 tys. zł), zysk półroczny to 116,6 tys. zł (rok temu 54,25 tys. zł). Z ciekawszych pozycji w rachunku zysków i strat warto opisać jeszcze „przychody finansowe”, które w kwartale wyniosły 62,5 tys. zł, w półroczu 99,8 tys. zł. W obu przypadkach jest wzrost blisko 20-krotny.
Bilans spółki zamknął się w półroczu kwotą 2,044 mln zł (rok temu 2,245 mln zł). Firma nie ma zobowiązań długoterminowych, a jedynie 614 tys. zł krótkoterminowych. 445 tys. zł jest ulokowanych w inwestycjach długoterminowych, a 130 tys. zł w inwestycjach krótkoterminowych.
Zarząd w komentarzu pisze, podobnie jak zarządy wielu innych spółek, o kryzysie i spowolnieniu gospodarczym, ale ta asekuracja, w świetle dobrych wyników (zysk z półrocza dużo wyższy niż zysk z całego ubiegłego roku), nie jest chyba bardzo potrzebna. Co do działalności w drugim kwartale, to spółka „podpisała kilka nowych umów na świadczenie usług promocyjnych, m.in. z Exact Systems Sp. z o.o.”. Poza tym spółka „tradycyjnie już wspomagała Warszawski Ośrodek Sportu i Rekreacji w działaniach promocyjnych XXII Biegu Konstytucji”. Prowadziła także szkolenia medialne i otworzyła dział social media.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2774 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki