Jednorazowe koszty powodem straty
- Utworzono: piątek, 24, sierpień 2012 14:40
Wygląda na to, że nawet debiut na „małej giełdzie” – traktowany zazwyczaj jako szansa na dalszy dynamiczny rozwój, może być źródłem strat. Taka właśnie sytuacja miała miejsce w przypadku spółki Edison S.A., jak wynika z jej raportu za drugi kwartał.
30 marca tego roku, jako 370 spółka na NewConnect zadebiutowała Edison S.A. Emitent prowadzi działalność w szeroko rozumianych usługach wspomagania tzw. handlu elektronicznego, czyli e-commerce. Spółka dała akcjonariuszom zarobić już w pierwszym notowaniu, kurs jej akcji wzrósł o 50 proc., do 1,95 zł. Dziś znajduje się on na poziomie 2,62 zł, co oznacza ponad 200 proc. wzrost wobec ceny emisyjnej.
Spójrzmy zatem, jak kształtowały się dane finansowe za drugi kwartał. Spółka odnotowała ponad 514 tys. zł przychodów, czyli o około 41 tys. zł więcej w porównaniu r/r. Równocześnie znacznie wzrosły koszty działalności operacyjnej - osiągnęły wartość 546,7 tys. zł i przewyższyły sumę przychodów. W efekcie Edison S.A. zanotował kwartalną stratę, która w ujęciu netto sięgnęła niespełna 35 tys. zł. Od początku tego roku Emitent notuje już 72 tys. zł ujemnego wyniku netto, co w porównaniu do 37 tys. zł zysku rok wcześniej jest sporo słabszym wynikiem.
Warto odnotować również wzrost aktywów obrotowych do kwoty 893 tys. zł, kapitału własnego do 941,5 tys. zł oraz środków i innych aktywów pieniężnych do sumy ponad 552 tys. zł (wobec 134,6 tys. zł po dwóch kwartałach ubiegłego roku).
Skąd zatem strata? Jak wyjaśnia Zarząd - z powodu jednorazowo poniesionych kosztów. Zalicza do nich m.in. debiut na NewConnect, rekrutację pracowników w dziale handlowym i obsługi klienta oraz opłatę związaną z umową partnerską z GS1 – najważniejszą w Europie organizacją zajmującą się standaryzacją dokumentów EDI (elektroniczna wymiana dokumentów pomiędzy przedsiębiorcami).
W analizowanym okresie Spółka prowadziła „wzmożoną aktywność marketingową” – m.in. poprzez uczestnictwo w konferencjach branżowych i selektywnie kierowanych kampaniach reklamowych. Zarząd poinformował również, że prace nad stworzeniem nowych usług, które w przyszłości będą źródłem nowych przychodów, przebiegają zgodnie z planem - zostaną uruchomione jeszcze w tym roku.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2902 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki