• NCIndex
  • NCIndex30
Wykres indexu
NEWCONNECT - NAJWIĘKSZE OBROTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY
  • STAN RYNKU:
  • OBROTY (w tys. zł):
  • WZROSTY:
  • SPADKI:
  • BEZ ZMIAN:

Jednorazowe koszty powodem straty

Wygląda na to, że nawet debiut na „małej giełdzie” – traktowany zazwyczaj jako szansa na dalszy dynamiczny rozwój, może być źródłem strat. Taka właśnie sytuacja miała miejsce w przypadku spółki Edison S.A., jak wynika z jej raportu za drugi kwartał.

30 marca tego roku, jako 370 spółka na NewConnect zadebiutowała Edison S.A. Emitent prowadzi działalność w szeroko rozumianych usługach wspomagania tzw. handlu elektronicznego, czyli e-commerce. Spółka dała akcjonariuszom zarobić już w pierwszym notowaniu, kurs jej akcji wzrósł o 50 proc., do 1,95 zł. Dziś znajduje się on na poziomie 2,62 zł, co oznacza ponad 200 proc. wzrost wobec ceny emisyjnej.

Spójrzmy zatem, jak kształtowały się dane finansowe za  drugi kwartał. Spółka odnotowała ponad 514 tys. zł przychodów, czyli o około 41 tys. zł więcej w porównaniu r/r. Równocześnie znacznie wzrosły koszty działalności operacyjnej - osiągnęły wartość 546,7 tys. zł i przewyższyły sumę przychodów. W efekcie Edison S.A. zanotował kwartalną stratę, która w ujęciu netto sięgnęła niespełna 35 tys. zł. Od początku tego roku Emitent notuje już 72 tys. zł ujemnego wyniku netto, co w porównaniu do 37 tys. zł zysku rok wcześniej jest sporo słabszym wynikiem.

Warto odnotować również wzrost aktywów obrotowych do kwoty 893 tys. zł, kapitału własnego do 941,5 tys. zł oraz środków i innych aktywów pieniężnych do sumy ponad 552 tys. zł (wobec 134,6 tys. zł po dwóch kwartałach ubiegłego roku).

Skąd zatem strata? Jak wyjaśnia Zarząd - z powodu jednorazowo poniesionych kosztów. Zalicza do nich m.in. debiut na NewConnect, rekrutację pracowników w dziale handlowym i obsługi klienta oraz opłatę związaną z umową partnerską z GS1 – najważniejszą w Europie organizacją zajmującą się standaryzacją dokumentów EDI (elektroniczna wymiana dokumentów pomiędzy przedsiębiorcami).

W analizowanym okresie Spółka prowadziła „wzmożoną aktywność marketingową” – m.in. poprzez uczestnictwo w konferencjach branżowych i selektywnie kierowanych kampaniach reklamowych. Zarząd poinformował również, że prace nad stworzeniem nowych usług, które w przyszłości będą źródłem nowych przychodów, przebiegają zgodnie z planem - zostaną uruchomione jeszcze w tym roku.

Jacek Jarosz

Reklama AEC

Reklama NEWWEB

Gorące tematy

Cloud Technologies ...
Cloud Technologies przejdzie na główny ...
Scope Fluidics wdraża ...
Scope Fluidics podpisała list intencyjny o ...
JR Holding angażuje się ...
Rozwijane od kilku lat przez Kubę ...
Big Cheese Studio ma ...
Big Cheese Studio podpisała z Microsoftem ...
Auxilia S.A. terminowo ...
Auxilia S.A. dokonała terminowego wykupu ...
DRAGO entertainment ...
DRAGO entertainment kontynuuje działania ...

Raporty

Suplementy na NewConnect
Paliwa na NewConnect
Paliwa na NewConnect

W ostatnich dekadach wiele ...

Restauracje na NewConnect
Restauracje na NewConnect

Na rynku NewConnect ...

Producenci gier na NewConnect
Producenci gier na NewConnect

Piętnaście czy dwadzieścia ...

FMCG na NewConnect
FMCG na NewConnect

Czym jest sektor FMCG? Ten ...

Recykling na NewConnect
Recykling na NewConnect

Szeroko pojęty recykling to ...

Nieruchomości na NewConnect
Nieruchomości na NewConnect

Sektor „nieruchomości” na ...

Więcej

Kontakt

  • Strona należy do spółki:
    Financial Markets Center Management Sp. z o.o. Nr KRS 0000237621
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Partnerzy

Księgarnia Maklerska.pl działa w ramach firmy Epilog. Istnieje w sieci od 1 maja 2007 roku. Zajmuje się sprzedażą książek przede wszystkim o inwestowaniu na giełdzie.