Konsekwentna realizacja strategii
- Utworzono: wtorek, 28, sierpień 2012 14:10
Pierwsze półrocze roku 2012 okazało się dla grupy kapitałowej SARE S.A. oraz dla samej spółki gorsze niż analogiczny okres roku poprzedniego – tak wynika z najnowszego raportu kwartalnego.
Zacznijmy od danych jednostkowych, dotyczących spółki dominującej. Otóż kwartalne przychody netto ze sprzedaży wyniosły (w kwietniu, maju i czerwcu 2012 roku) 1,116 mln zł, co w relacji rocznej stanowi spadek o 15 proc. Przychody za półrocze spadły o ponad 23 proc. i wyniosły w tym roku 2,217 mln zł. Zysk netto za drugi kwartał 2012 to 90 tys. zł (rezultat trzykrotnie mniejszy niż w drugim kwartale 2011), a zysk z sześciu miesięcy wyniósł 117 tys. zł (sześciokrotny spadek wartości).
Podobnie prezentują się dane dla całej grupy: skonsolidowane przychody ze sprzedaży za minione półrocze to 3,23 mln zł (30 czerwca roku ubiegłego notowano na tej pozycji 3,35 mln zł), skonsolidowany zysk netto wyniósł 172 tys. zł (poprzednio: 669 tys. zł). Jeśli chodzi o zysk, to aż 87,2 proc. kwoty wypracowanej od początku stycznia do końca czerwca 2012 roku przypada na drugi kwartał.
Pozytywnym znakiem jest zapewne to, że zarówno jednostka, jak i grupa posiadają niewielkie zobowiązania, jedynie krótkoterminowe: jednostkowe w kwocie 213 tys. zł i skonsolidowane wynoszące 356 tys. zł. W ciągu roku zwiększyły się one jedynie minimalnie.
Zarząd w zamieszczonym komentarzu odnosi się do wyników finansowych. Otóż „spadek przychodów ze sprzedaży, jest wynikiem inwestycji w moduł SMS, który jest dłuższą inwestycją, a której efekty są przesunięte w czasie”. W badanym okresie zakończono także współpracę z pośrednikiem w sprzedaży SMS-ów, podpisano natomiast nową umowę z bezpośrednim operatorem telefonii komórkowej. Władze spółki podkreślają też, że o 20 proc. wzrósł przychód ze sprzedaży systemu do e-mail marketingu, który jest podstawowym produktem przedsiębiorstwa.
Na wyniki miały wpływ także działania w kierunku ekspansji na rynki zagraniczne, jak również poszerzenie zatrudnienia o nowe etaty w działach New Business, Marketing oraz IT. Dokonano także zakupu nowych serwerów i amortyzacji środków trwałych. Zarząd określa obecną sytuację jako „konsekwentną realizację” strategii rozwoju.
Grupa kapitałowa SARE S.A. składa się z czterech spółek informatycznych projektujących systemy do masowej komunikacji z wykorzystaniem poczty elektronicznej i telefonii komórkowej. Wśród klientów spółki znaleźć można takie firmy jak Wydawnictwo Murator, Interia.pl, Reader’s Digest, IKEA czy Oriflame.
Podmiotem dominującym w grupie jest SARE S.A., trzy pozostałe firmy to spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Najpóźniej, bo dopiero w II półroczu 2012 roku, do grupy dołączyła spółka neronIT Sp. z o.o. Przypomnijmy jeszcze, że SARE zadebiutowała na NewConnect w marcu 2011 roku.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2710 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki