Revitum - testy diagnostyczne i suplementy
- Utworzono: środa, 05, wrzesień 2012 13:55
W środę 5 września na małym parkiecie zadebiutowała spółka Revitum S.A., wprowadzona na ten rynek przez firmę EBC Solicitors S.A. Na otwarciu kurs akcji spółki wzrósł o 22 proc.
Revitum S.A. ma swoją siedzibę przy ulicy Chmielnej w Warszawie i stanowi prawną kontynuację Revitum Sp. z o.o., która przekształciła się w spółkę akcyjną w marcu 2012 roku. Revitum Sp. z o.o. powstała natomiast w maju roku 2008, aby prowadzić działalność na rynku usług diagnostycznych. Prezesem zarządu Revitum jest Adam Bańkowski, absolwent kierunku Telekomunikacja na Politechnice Warszawskiej, od roku 1993 zajmujący się zarządzaniem spółkami.
Firma specjalizuje się w wykonywaniu mikroskopowego badania krwi oraz testu obciążeń metodą EAV (elektropunktura metodą dr Volla). Na podstawie wyników badań opracowywane są zalecenia terapeutyczne. Revitum posiada na terenie całego kraju 20 placówek diagnostycznych (m.in. w Warszawie, Katowicach, Krakowie, Częstochowie czy Łodzi). Poza wykonywaniem badań firma sprzedaje także suplementy diety – „produkowane z zastosowaniem technologii wielopłytkowego systemu liposomowego i sprowadzane od zagranicznych dostawców.” Takich produktów ma w ofercie 150. Warto zauważyć, że – według diagramu zamieszczonego w dokumencie informacyjnym – wpływy ze sprzedaży towarów (suplementów) dają 75 proc. przychodów, a badania jedynie 25 proc.
Spółka wprowadziła na NewConnect następujące instrumenty:
1) 573.500 akcji serii B,
2) 66.000 akcji serii C.
Wartość nominalna każdej akcji to 10 groszy. Są to akcje zwykłe na okaziciela. Akcje serii C zostały wyemitowane w trybie subskrypcji prywatnej i objęte przez 11 osób, do których skierowano ofertę. Osoby te objęły 66 tys. sztuk walorów serii C za łączną cenę emisyjną w wysokości 198 tys. zł. Akcje serii B zostały natomiast objęte przez udziałowców Revitum Sp. z o.o. w czasie przekształcania przedsiębiorstwa w spółkę akcyjną.
Czterech akcjonariuszy (posiadających akcje serii B) zobowiązało się do tego, że przez 3 miesiące od pierwszego notowania w ASO nie będą zbywać ani obciążać tych akcji, pod sankcją kary umownej.
Poniżej przedstawiamy aktualną strukturę akcjonariatu:
W roku 2011 przychody netto ze sprzedaży wyniosły 1,247 mln zł, firma poniosła jednak stratę netto w kwocie blisko 41 tys. zł. Pierwsze półrocze roku 2012 kończy jednak z prawie 90 tys. zł zysku netto przy 1,57 mln zł przychodów. Zysk na sprzedaży wyniosł 30 czerwca 2012 roku ponad 75 tys. zł. Według prognozy zawartej w dokumencie informacyjnym, firma liczy na 3,5 mln zł przychodów w roku 2012 oraz 450 tys. zł zysku netto w tym okresie, następnie zaś (w roku 2013) na 6,5 mln zł przychodów oraz 1,5 mln zł zysku netto.
Plan rozwoju spółki zasadza się na koncepcji uruchamiania kolejnych placówek, a także na zwiększeniu oddziaływania reklamy internetowej, stałej edukacji pracowników, rozbudowie systemu IT oraz działu handlowego. Firma przygotowuje się także do otwarcia w roku 2013 placówki w Republice Czeskiej i w ogólności chce rozpocząć ekspansję na rynki zagraniczne, w szczególności do krajów Europy Środowo-Wschodniej.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2902 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki