Nieznaczny spadek przychodów mPay
- Utworzono: wtorek, 06, listopad 2012 11:12
mPay S.A., działająca w segmencie płatności mobilnych, których głównym zastosowaniem w Polsce pozostają sprzedaż biletów komunikacji miejskiej i dokonywanie opłat za parkowanie, zakończyła trzeci kwartał „pod kreską”. Jaki był cały miniony okres dla tej spółki?
Prezes zarządu w liście do akcjonariuszy zwraca uwagę głównie na kontynuację założonej wcześniej strategii rozwoju sprzedaży usług integracyjnych w obszarze systemów płatności mobilnych (chociaż - zapewne pomyłkowo - pisze o trzecim kwartale ubiegłego roku). Za „krok milowy” uznane zostało uzyskanie pełnego certyfikatu PCI DSS na poziomie QSA „potwierdzającego bezpieczeństwo przetwarzania i przechowywania danych kart płatniczych oraz ich właścicieli w systemach informatycznych Spółki”. Jest to bowiem wymóg przy współpracy z partnerami Emitenta w zakresie wykorzystywania kart płatniczych jako źródła środków dla płatności telefonem komórkowym.
Co natomiast mówią liczby? Okazuje się, że uzyskane w bieżącym roku przychody kwartalne tylko w minimalnym stopniu różniły się od wyników za trzeci kwartał poprzednich dwunastu miesięcy, co - zdaniem zarządu - „jest potwierdzeniem ich stabilności”. mPay wygenerował bowiem 561 tys. zł przychodów, wobec 572 tys. w trzecim trymestrze 2011 roku. Niestety to nie koniec podobieństw, bo Emitent nadal notuje straty. Na sprzedaży wynik sięgnął -517 tys. zł, na działalności operacyjnej -435 tys., a strata netto wyniosła ostatecznie 428 tys. zł (rok wcześniej było to 478 tys. zł straty).
Również w kwestii wyników narastających bieżący rok nie przyniósł większych zmian. Po 9 miesiącach Spółka notuje 1,84 mln zł przychodów, czyli tylko 20 tys. zł więcej w relacji r/r. Ostatecznie osiągnięta strata po trzech kwartałach wyniosła 1,07 mln zł (45 tys. zł więcej niż rok wcześniej). Trzeba jednak zauważyć, że zarówno w przypadku danych za sam okres od lipca do końca września, jak i w przypadku wszystkich kwartałów br. pojawia się dodatni EBITDA. W pierwszym wypadku wynosi on 29, a w drugim 88 tys. zł.
Wśród danych zawartych w bilansie uwagę zwraca przede wszystkim spadek zobowiązań i należności krótkoterminowych. Pierwsza pozycja zmalała z 3,38 do 1,04 mln zł, a druga z 1,25 mln do 535 tys. zł, ale w raporcie brak jest odniesienia do tych zmian.
W analizowanym kwartale Spółka kontynuowała współpracę w ramach inicjatywy MasterCard Mobile, „której celem jest zbudowanie paneuropejskiej platformy akceptacji mobilnych płatności, realizowanych przy użyciu telefonu komórkowego bezpośrednio z karty płatniczej”. Zarząd tłumaczy również, że spadek przychodów w odniesieniu do drugiego kwartału był wynikiem sezonowości sprzedaży usług mobilnego parkowania i biletów komunikacji miejskiej podczas wakacji.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2676 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki