W oczekiwaniu na rok agresywnego rozwoju
- Utworzono: wtorek, 23, kwiecień 2013 06:23
Briju S.A., trudniąca się projektowaniem, produkcją i dystrybucją biżuterii przekazała swój raport za 2012 rok, który zakończył się dla Spółki jak i całej Grupy solidnym zyskiem.
W skład grupy kapitałowej Briju S.A., oprócz niej samej wchodzą jeszcze DI Briju Secur Sp. z o.o. S.K.A. i Briju Secir Sp. z o.o. Według Przemysława Piotrowskiego, prezesa zarządu Spółki, miniony okres minął głównie pod znakiem rozwoju struktur sprzedaży, budowy marki i stworzenia stabilnych podstaw zarządzania, które mają pozwolić na wzrost sprzedaży generujący wyższe dochody. Jego zdaniem istotnym elementem, umożliwiającym ekspansję rynkową, jest budowana sieć sklepów patronackich. To właśnie one i sklepy franczyzowe mają m.in. ugruntować pozycję Przedsiębiortstwa, a docelowo Firma ma znaleźć się w głównych miastach kraju. Jak czytamy w dokumencie, „zaplanowane i wykonane prace odniosły pożądany skutek”.
2013 rok ma być, według Przemysława Piotrowskiego, okresem agresywnego i szybkiego rozwoju Spółki. W tym czasie realizowana ma być założona wcześniej strategia sprzedażowa i marketingowa.
Przychody ze sprzedaży Briju S.A. w 2012r. wyniosły niemal 230 mln zł, były ponad dwukrotnie wyższe od tych sprzed roku i co ważne, były najwyższe w historii Spółki. Niemal 227 mln zł kosztów działalności operacyjnej spowodowało, że Spółka wykazała 2,497 mln zł zysku na sprzedaży i był to wynik słabszy niż rok wcześniej (wówczas było to 3,8 mln zł). Na działalności operacyjnej Emitent osiągnął 3,65 mln zł (spadek o 22 proc. r/r) a zysk netto uplasował się na poziomie 2,45 mln zł, czyli około 650 tys. zł niższym niż dwanaście miesięcy wcześniej. Zarząd stwierdza jednak, że pogorszenie wyniku „związane jest z realizowaną strategią marketingową”, w wyniku czego ponoszono znaczne koszty na budowę marki (w 2012 roku wyniosły one 1,378 mln zł). Spółka osiągała nieco niższe marże na wyrobach jubilerskich, co związane było z wydatkami poniesionymi na „rozwój detalicznej sprzedaży markowej biżuterii złotej”.
Przychody wykazane w sprawozdaniu jednostkowym stanowią większą część obrotów Grupy. W skonsolidowanym rachunku zysków i strat mniejsze okazują się jednak koszty usług obcych (1,2 wobec 2,3 mln zł) i wyniki w tym ujęciu są nieco lepsze. Na sprzedaży zysk przekracza 3,55 mln zł, na działalności operacyjnej niemal 4,7 mln zł, a skonsolidowany wynik netto to 3,5 mln zł i w porównaniu z rokiem 2011 to wartość około 400 tys. zł lepsza. Warto jednak pamiętać, że Grupa powstała w roku 2012, w związku z czym dane porównawcze to po prostu wyniki jednostkowe.
Analizując ujęcie skonsolidowane warto zauważyć wzrost zobowiązań krótkoterminowych (z 7 do 13 mln zł) i należności o takim samym okresie zapadalności (z 3 do 14 mln zł).
Odnośnie wskaźników Grupy, to ten dotyczący rentowności majątku trwałego wyniósł 18,99 proc., rentowność sprzedaży netto sięgnęła 1,53 proc. a rentowność kapitału własnego (ROE) 17,65 proc.
W przypadku jednostki dominującej warte odnotowania jest głównie to, że wszystkie wskaźniki płynności finansowej (I,II i III stopnia) osiągnęły wartości wyższe niż rok wcześniej.
W akcjonariacie Spółki po 29,89 proc. głosów na walnym zgromadzeniu kontrolują Tomasz, Przemysław i Jarosław Piotrowscy. Do pozostałych akcjonariuszy należy 16,36 proc. akcji (10,33 proc. głosów).
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2730 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki