Nowi odbiorcy zwiększają przychody Epigonu
- Utworzono: poniedziałek, 13, maj 2013 05:02
W najnowszym raporcie okresowym Epigonu zarząd zwięźle informuje o najważniejszych wydarzeniach, które miały miejsce właśnie w tym czasie. Jak się okazuje był to m.in. wzrost sprzedaży i poszerzenie oferty proponowanych produktów. Jaki wpływ miało to na rezultaty Spółki?
Początki Epigon S.A. sięgają 2003 roku. Wtedy to bowiem założone zostało jednoosobowe przedsiębiorstwo, które w 2007 roku przekształciło się w spółkę akcyjną. Rozwój był na tyle dynamiczny, że już w lutym 2008 roku firma pojawiła się na alternatywnym rynku akcji warszawskiej GPW, czyli NewConnect. Zajmuje się ona dystrybucją oraz handlem w branży przetwórstwa spożywczego. Głównie chodzi o produkty mrożone i chłodzone, a także specjalistyczne maszyny i urządzenia.
W przeciągu stycznia, lutego i marca Spółce udało się uzyskać aż 35 mln zł przychodów ze sprzedaży. Taka kwota oznacza 64 proc. dynamikę w relacji r/r. Według zarządu to efekt sukcesywnego pozyskiwania nowych klientów i dalszego rozwoju kontraktów handlowych w krajach Europy Wschodniej i Centralnej. Z 20 do 33,8 mln zł wzrosły jednak również koszty działalności operacyjnej. Władze informują, że to po prostu skutek znacznego wzrostu sprzedaży, a koszty w pozostałych kategoriach utrzymywane były na niskim poziomie. Mimo tego, Emitent uzyskał minimalnie większy wynik na sprzedaży, który wyniósł 1,42 mln zł. O około 15 proc. wzrosła EBITDA i uplasowała się na poziomie 1,5 mln zł. Zwyżkowa tendencja utrzymała się już do samego końca i pozwoliła Epigonowi zamknąć pierwszą ćwiartkę 2013 roku z kwotą 1,15 mln zł zysku netto, co odpowiadało wzrostowi o ponad 8 proc. r/r.
Zarząd zwraca także uwagę, iż ceny surowców w tym okresie stale rosły, a rynek z pewnym opóźnieniem reaguje na związany z tym wzrost cen produktów. Według niego nadal odnotowywane jest zwiększone zainteresowanie oferowanymi artykułami, których portfolio jest powiększane (głównie w segmencie Fresh). Spółka odnotowała wzrost we wszystkich kategoriach produktowych i rozpoczęła finalizację umów współpracy z nowymi odbiorcami.
Ważnym wydarzeniem tego okresu była również zmiana na stanowisku prezesa zarządu. Nową „głową” Spółki został Tadeusz Studziński, który do tego momentu był odpowiedzialny za sprzedaż.
Epigon tworzy grupę kapitałową, w skład której wchodzi w pełni kontrolowany Paladium Sp. z o.o. Jednak z racji tego, że nie prowadzi ona działalności gospodarczej, jej dane finansowe są nieistotne.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
8608 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki