Nieco mniejsze zyski IMS
- Utworzono: czwartek, 16, maj 2013 06:02
Usługi oferowane przez Internet Media Services S.A. to nowoczesne rozwiązania marketingowe w zakresie marketingu sensorycznego. Obejmują one m.in. audiomarketing, Digital Signage i aromamarketing (tworzenie projektów zapachowych, uwzględniających wizerunek marki i specyfikę miejsca sprzedaży). Spójrzmy na wyniki jednostki i całej grupy.
Na koniec marca tego roku w skład Grupy wchodziła IMS S.A., jako podmiot dominujący, Tech Cave Sp. z o.o. (kontrolowana w 100 proc.) oraz Videotronic Media Solutions Sp. z o.o. (w niej Emitent posiada 70 proc. udziałów).
Jak się okazuje, czynnikiem, który w głównej mierze wpłynął na rezultaty, okazała się zwiększona amortyzacja. Pod koniec marca br. Emitent otrzymał z BGK informację o „weryfikacji wniosku o płatność złożonego 25 lutego br., wynikającego z zakończenia rozpoczętego w 2010 roku projektu”. Nakłady na tę inwestycję wyniosły łącznie 3,835 mln zł. Bank Gospodarstwa Krajowego zatwierdził całość wnioskowanej kwoty premii technologicznej i 2 kwietnia br. do Spółki wpłynęło 1,462 mln zł. W drugim kwartale br. Tech Cave ma również otrzymać 1,37 mln zł bezzwrotnej dotacji od BGK na zakończony w kwietniu br. projekt. To właśnie rozliczenie dotacji ma znacząco obniżyć amortyzację i koszty finansowe od kwietnia tego roku i istotnie wpłynąć na EBIT i wynik netto w przyszłych okresach.
Grupa zanotowała niemal 2 proc. zwyżkę przychodów (do 6,55 mln zł). Wynik na sprzedaży był jednak około 14 proc. słabszy niż przed rokiem i wyniósł 653 tys. zł. Wyższa okazała się jednak EBITDA (ponieważ uwzględnia ona wynik operacyjny i amortyzację), która wyniosła 1,7 mln zł, wobec 1,6 mln zł poprzednio. W ostatecznym rozrachunku skonsolidowany zysk netto Grupy IMS przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej spadł z 483 do 358 tys. zł. Sama jednostka dominująca straciła na czysto 89 tys. zł i uzyskała 5,4 mln zł przychodów ze sprzedaży.
Główne przychody Grupy pochodziły z tytułu usług abonamentowych audio, video i aroma a także z tytułu reklam audio i Digital Signage.
Ważnym wydarzeniem było także podpisanie umowy inwestycyjnej z Inkubatorem Przedsiębiorczości. Współpraca jest o tyle istotna, że zakłada finansowanie projektu w całości właśnie przez Inkubator. Jej przedmiotem jest budowa lokalnej sieci dystrybucji usług audio- i aromamarketingu w Polsce. Dzięki temu, że wkład Inkubatora wyniósł około 0,8 mln zł, Grupa zminimalizowała ryzyko gospodarcze i co więcej, „maksymalizuje korzyści w wyniku potencjalnego połączenia nowo zawiązanej spółki inkubatorowej z Grupą IMS w perspektywie 3-4- lat” (Emitent posiada opcję zakupu jednej trzeciej udziałów w start-upie).
Jak informuje zarząd, na koniec okresu będącego przedmiotem analizy, Grupa dostarczała usługi abonamentowe interaktywnego systemu audio i video do 5332 lokalizacji (18 proc. więcej r/r).
Nie sposób nie wspomnieć również o tym, iż papiery Spółki zostały dołączone do indeksu NC Lead. Zarząd w dokumencie stwierdza, że rozważa przeniesienie notowań na rynek główny w perspektywie najbliższych kilkunastu miesięcy.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2591 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki