Wina się sprzedawały
- Utworzono: czwartek, 16, maj 2013 06:02
Zarząd Teliani Valley S.A. informuje, że w pierwszym kwartale tego roku udało jej się sprzedać o 62 proc. więcej win niż rok wcześniej. Przyjrzyjmy się więc wynikom Emitenta w tym okresie.
Władze Spółki przyznają, że od stycznia do marca tego roku Spółka „prowadziła standardową działalność operacyjną”. Przeprowadzono promocje w sieciach handlowych Piotr i Paweł, Intermarche oraz Specjał. Na początku roku zarząd Teliani spotkał się w Gruzji (gdzie położona jest jej winnica) z zarządzającymi Teliani Valley JSC w sprawie omówienia bieżących i przyszłych aspektów współpracy oraz m.in. w kontekście planowanego otwarcia rynku rosyjskiego dla win gruzińskich. Władze Emitenta uzyskały tam zapewnienie, że wsparcie rozwoju rodzimego rynku „pozostaje wśród priorytetowych działań zarządu Teliani Valley JSC”.
W porównaniu do pierwszego trymestru 2012 roku przychody Emitenta wzrosły o niemal 55 proc. do 985 tys. zł. Dzięki takiej tendencji Spółce udało się uzyskać dodatni rezultat na każdym z poziomów działalności (rok wcześniej notowane były straty). Poprawie uległa rentowność sprzedaży, która wyniosła 4,4 proc. Dzięki temu Teliani uzyskała 100 tys. zł zysku właśnie na sprzedaży. Zamiast 34 tys. zł straty na działalności operacyjnej teraz Emitent wykazał 43 tys. zł „na plusie”. Finalnie kwartał zamknięty został z 43 tys. zł zysku netto, co oznacza poprawę, wobec 24 tys. zł straty z okresu stycznia, lutego i, marca roku 2012.
Wśród danych bilansowych nie nastąpiły duże zmiany. Należności krótkoterminowe wzrosły niemal 22 proc. do 979 tys. zł. Więcej (o 12 proc.) było również zobowiązań o takim samym okresie zapadalności (wyniosły one 921 tys. zł).
Zanotowana zwyżka sprzedaży nastąpiła w asortymencie win gruzińskich, chociaż zarząd podkreśla także pozytywne przyjęcie przez konsumentów zaoferowanych win mołdawskich, których udział w całości sprzedaży wyniósł 13 proc. Wyniki były jednak obciążone kosztami rozbudowy sieci dystrybucyjnej i poszerzania występowania produktów w sieciach handlowych oraz detalicznych punktach sprzedaży. Negatywny wpływ miały również inne koszty operacyjne, na które składały się głównie koszty egzekucyjne należności.
Spółka w ramach swojej działalności zajmuje się importem i sprzedażą na terenie Polski wina gruzińskiego sygnowanego marką Teliani Valley. Podstawą modelu biznesowego Emitenta jest umowa podpisana z producentem wina, Teliani Valley JSC, na wyłączność sprzedaży wszystkich produktów winnicy w Polsce. Model biznesowy Emitenta zakłada koncentrację na jednym rodzaju produktu. Teliani Valley Polska nie jest zatem tradycyjną hurtownią alkoholi, a swoje główne zadania skupia na promocji marki na terenie kraju.
W akcjonariacie Emitenta znajduje się m.in. giełdowy INVESTcon Group S.A., który ma 7,87 proc. akcji i głosów na walnym zgromadzeniu. Większościowy pakiet (50,02 proc.) znajduje się w posiadaniu Joanny Traki.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2593 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki