Wyższe marże, niższy zysk
- Utworzono: piątek, 17, maj 2013 06:01
Swój jednostkowy i skonsolidowany raport za okres pierwszego kwartału 2013 roku inwestorom przekazała notowana w NC Lead Esotiq & Henderson S.A., podmiot zajmujący się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych.
Sama marka Esotiq jest obecna na rynku od 2006 roku. Na witrynie internetowej znajduje się informacja, że jej asortyment jest dostępny w 170 salonach, które znajdują się głównie w galeriach handlowych w Polsce i poza jej granicami. W jej ofercie znajdują się m.in. koszulki, piżamy, szlafroki i stroje kąpielowe. Henderson, w odróżnieniu od Esotiq to marka męskiej bielizny. Działa ona od 1998 roku. Twarzą tej drugiej marki jest znana polska modelka – Joanna Krupa, która stała się nawet akcjonariuszem Spółki. Zgodnie z informacjami Emitenta, Joanna Krupa łączy rolę „inwestora z funkcją Dyrektora Kreatywnego oraz twarzy marki Esotiq”. Spółka oferuje również kosmetyki o nazwie Esotiq Formula.
W najnowszym dokumencie okresowym Spółka informuje, że dzięki pozyskiwaniu nowych powierzchni franczyzowych, na koniec kwartału miała 176 salonów. Dodatkowo Emitent posiadał 9 umów na salony franczyzowe w Polsce, które mają zostać otwarte w drugim trymestrze. W analizowanym okresie Emitent kontynuował realizację założonych zobowiązań, opartych na masowej kampanii reklamowej produktów Esotiq, która miała na celu zwiększenie rozpoznawalności marki. Działania w kolejnych okresach mają zostać oparte na trade marketingu w działaniach czysto sprzedażowych, które dzięki efektowi synergii mają przełożyć się na uzyskanie zakładanych na rok 2013 rezultatów.
Grupę kapitałową tworzą Esotiq & Henderson S.A., w pełni kontrolowana Luma Sp. z o.o. (wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi) oraz Eva Minge Design Sp. z o.o. (sprzedaż detaliczna wyrobów tekstylnych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach), w której Spółka posiada 25,71 proc. udział w kapitel i głosach.
Jak zatem poradziła sobie Grupa? Okazuje się, że wygenerowane przez nią przychody były o około 18 proc. mniejsze niż przed rokiem opiewając na kwotę 19,5 mln zł. Ujemny okazał się także wynik na sprzedaży, który wyniósł -264 tys. zł. Za sprawą niemal 361 tys. zł pozostałych przychodów operacyjnych Grupie udało się jednak wyjść na niewielki plus w przypadku wyniku na działalności operacyjnej. Na tej pozycji widniała kwota bliska 39 tys. zł, chociaż to i tak znacznie słabszy rezultat w porównaniu do 584 tys. zł w I kwartale 2012 roku. Ostateczny skonsolidowany wynik netto po okresie styczeń – marzec 2013 roku wyniósł 139 tys. zł (w tym samym okresie roku poprzedniego było to 526 tys. zł).
Jednostkowo przychody okazały się o 22 proc. niższe i spadły do 18,6 mln zł. Zysk netto był jednak porównywalny z tym, co widniało w skonsolidowanym rachunku zysków i strat i wyniósł 131 tys. zł, wobec 636 tys. zł w roku poprzednim.
Zarząd tłumaczy, że redukcja poziomu przychodów wynika z niższej od zakładanej realizacji sprzedaży kontraktacyjnej krajowej i klientów eksportowych. Z powodów logistycznych (leżących po stronie partnerów) została ona jednak przesunięta na drugi kwartał tego roku. Dobrym sygnałem było jednak to, że poziom marży na sprzedaży wzrósł z 45 do 55 proc. Stało się tak dzięki zwiększeniu udziału w sprzedaży produktów wysokomarżowych (m.in. kosmetyków), co ma dodatkowo wpłynąć na wyniki kolejnych okresów. W następnych miesiącach Spółka spodziewa się jednak wzrostu sprzedaży za sprawą niezrealizowanych zamówień w pierwszym trymestrze.
50,46 proc. papierów Emitenta należy do Mariusza Jawoszka. Taki pakiet daje mu prawo do 64,27 proc. głosów na walnym zgromadzeniu. Adam Skrzypek, czyli prezes zarządu Spółki posiada 5,7 proc. walorów i prawo do 7,26 proc. głosów. Do Warmenbad Investment Ltd. i Jana Szlązaka należy odpowiednio 7,02 i 6,48 proc. głosów. W wolnym obrocie znajduje się 22,65 proc. instrumentów (14,97 proc. głosów na WZA).
Raport za 2012 rok Spółki i Grupy ma ukazać się 31 maja br. Po czterech kwartałach 2012 roku Grupa miała jednak 98,6 mln zł przychodów ze sprzedaży i 4,375 mln zł zysku netto. W połowie lutego br. Spółka odwołała prognozy finansowe na 2012 rok. Powodem były znaczne koszty poniesione na wprowadzenie nowej linii produktów – dermokosmetyków na rynek i przeprowadzenie dodatkowych badań.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2711 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki