Wyniki osłabły przez gospodarkę
- Utworzono: piątek, 17, maj 2013 10:40
Swój raport za pierwszy kwartał przekazała firma Optizen Labs S.A. Zrobiła to dzień później niż podała w swoim harmonogramie. Zarząd Emitenta poinformował jednak, że było to spowodowane „przyczynami całkowicie losowymi”.
Optizen Labs działa na rynku digital publishing, projektowania, budowy i implementacji aplikacji mobilnych, reklamy oraz rozrywki mobilnej. Emitent dostarcza w tym zakresie rozwiązania, które pozwalają reklamodawcom na dotarcie do swoim klientów dzięki rozwiązaniom opartym głównie na smartfonach, tabletach i innych mobilnych urządzeniach.
Spółka tworzy grupę kapitałową, która oprócz samego Emitenta skupia również w pełni kontrolowane M-Concepts Sp. z o.o., Optizen Sp. z o.o. i Time4Mobile sp. z o.o, w której posiada 52,63 proc. udziałów. Skonsolidowane sprawozdanie finansowe nie jest jednak sporządzane.
Jak się okazuje, w przeciągu roku firmie udało się zwiększyć sprzedaż o ponad 42 proc., w wyniku czego osiągnęła ona poziom 559 tys. zł. Nadal jednak Emitent notował straty, chociaż były one mniejsze niż poprzednio. Na sprzedaży widniała strata na poziomie 47 tys. zł, czyli znacznie mniej niż dwanaście miesięcy wcześniej, kiedy wyniosła ona 308 tys. zł. Ostateczny wynik netto ukształtował się zresztą na podobnym poziomie, ponieważ wyniósł -45 tys. zł, podczas gdy w pierwszym trymestrze poprzedniego roku strata była znacznie większa i wyniosła 312 tys. zł.
W raporcie władze informują, że dzięki optymalizacji udało się znacznie obniżyć koszty działalności operacyjnej. Uwagę przyciąga również to, że aktywa trwałe Emitenta wzrosły z 1,5 mln zł do 14,6 mln zł za sprawą przejęcia Optizen Sp. z o.o. Z 1,1 mln zł do 580 tys. zł zmniejszyły się z kolei rezerwy na zobowiązania, co było skutkiem ugody zawartej między Spółką a ZAiKS.
Nie wszystko było jednak tak łatwe. Ostateczne rezultaty Optizen znajdowały się bowiem pod presją spowolnienia gospodarczego, które według zarządu, nadal skutkowało ograniczeniem i przesunięciem w czasie wydatków reklamowych oraz na inwestycje w obszar mobile zarówno przez marketerów i niektórych wydawców (Emitent jest bowiem partnerem firmy Adobe w zakresie implementacji i dystrybucji narzędzia służącego wydawcom do tabletyzacji swoich tytułów prasowych). Spółce udało się jednak rozbudować swoje portfolio klientów i rozszerzyć stopień kooperacji z dotychczasowymi klientami.
Strategicznym celem Spółki pozostaje pozyskanie jak największej liczby wydawców korzystających z narzędzia, które Emitent dystrybuuje i implementuje oraz rozbudowa sieci marketingu mobilnego. Optizen zamierza również pozyskiwać kolejnych zagranicznych wydawców.
W podanej w raporcie strukturze akcjonariatu Emitenta dominował MCI.PrivateVenture FIZ, który posiadał 43,41 proc. papierów i taki sam udział w głosach.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2747 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki