Rocca zmienia strategię
- Utworzono: piątek, 24, maj 2013 06:01
Rocca S.A. to kolejny podmiot ukarany przez GPW za opóźnienie w publikacji raportu okresowego. Teraz Spółka wypełniła już swój obowiązek i przekazała dokument podsumowujący okres od stycznia do marca br.
Spółka pojawiła się na NewConnect 7 października 2008 roku pozyskując wówczas ponad 683 tys. zł z oferty akcji serii B. Jej głównym obszarem działalności była obróbka kamienia naturalnego i produkcja wszelkiego rodzaju elementów kamiennych, które służą do podniesienia standardu wykańczanych obiektów budowlanych. W pierwotnej wersji Spółka opierała swoje założenia biznesowe na realizacji zapotrzebowania dużych operatorów. Po gwałtownych zmianach na rynku budowlanym obecnie Emitent koncentruje się jednak na „wytworzeniu optymalnej oferty dla klienta końcowego”. Opracowane zostały takie produkty jak biokominki i fronty do mebli, do budowy których zastosowano kamień naturalny.
Pierwszą ćwiartkę tego roku firma zakończyła jednak pod kreską. Przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 143 tys. zł, które były o ponad 9 proc. wyższe w relacji r/r, poniosła ponad 31 tys. zł straty na sprzedaży, osiągnęła minimalny zysk na działalności operacyjnej, ale ostatecznie jej strata netto przekroczyła 41 tys. zł. To jednak i tak nieco lepsze wyniki niż rok wcześniej. Wtedy to sprzedaż zamknęła się stratą na poziomie ponad 134 tys. zł, a wynik netto wyniósł -150 tys. zł.
Spółka zredukowała również należności i zobowiązania krótkoterminowe (odpowiednio o 66 i 10 proc. do 49 i 671 tys. zł). Na koniec analizowanego okresu Rocca miała niecałe 36 tys. zł środków pieniężnych i kapitał własny na poziomie 1,55 mln zł.
Władze stwierdzają, że ujemny wynik finansowy to konsekwencja wprowadzonych zmian. Wytworzenie nowych produktów i usług, a także wprowadzenie ich na rynek wymaga bowiem „szeroko zakrojonej akcji marketingowo – promocyjnej”, co rodzi związane z tym koszty.
Firma wykonała m.in. prototypy elementów dla przemysłu meblowego (fronty z okładzinami z kamienia naturalnego), a najnowszym produktem są granitowe elementy małej architektury ogrodowej (lampy ogrodowe i słupki ogrodzeniowe).
48,24 proc. akcji posiada Violetta Lesiniewska - Piłat, a do Bogusława Piłata należy 48,16 proc. walorów.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2630 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki