Rok pod znakiem zwiększenia efektywności
- Utworzono: piątek, 14, czerwiec 2013 10:51
Minione dwanaście miesięcy nie należało do najłatwiejszych dla wielu podmiotów na rynku. Teraz swój raport za ten okres przedstawiła e-Kiosk S.A., której też nie posłużyło ograniczanie kosztów przez klientów instytucjonalnych. Jak więc zakończył się ten okres?
W lutym poprzedniego roku doszło do połączenia Spółki z eGazety Sp. z o.o. Artur Łopuszko, prezes zarządu e-Kiosk S.A. poinformował w raporcie, że 2012 był zdominowany właśnie przez prace zmierzające do zwiększenia efektywności połączonych firm. Chodzi tutaj o restrukturyzację i reorganizację, a według strategii e-Kiosk.pl ma być pozycjonowany jako serwis przeznaczony dla klientów indywidualnych, a eGazty.pl mają skupiać się na sprzedaży e-prasy dla klientów instytucjonalnych. W tym roku zakończone mają być prace nad integracją systemów teleinformatycznych.
Nie był to jednak czas samych sukcesów. Jak informuje Artur Łopuszko – wysoka dynamika spadku sprzedaży na rynku prasy drukowanej znalazła także odbicie w sprzedaży prasy cyfrowej ze względu na to, że klienci instytucjonalni (którzy odpowiadają za największą część przychodów) w obliczu kryzysu redukowali koszty m.in. poprzez zmniejszanie ilości prenumerat prasy cyfrowej.
W związku z tym Emitent zrealizował kampanię reklamową w prasie i działania w innych mediach elektronicznych. W związku z rosnącą popularnością urządzeń mobilnych wdrożono także aplikacje na nie.
Prezes dodaje także, że w drugiej połowie tego roku przychody Emitenta mają istotnie wzrosnąć. Spowodowane ma to być zakończeniem prac restrukturyzacyjnych oraz ujednoliceniem systemów sprzedaży w połączeniu „z pełnym wykorzystaniem technologii mobilnych oraz intensyfikacją działań promocyjno-marketingowych dla poszerzonego portfolio produktowego”.
Przychody uzyskane przez Emitenta w 2012 roku okazały się niższe niż rok wcześniej, spadły bowiem z 8,8 do 7,18 mln zł. Spółka uzyskała także słabsze wyniki. Na sprzedaży poniosła 539 tys. zł straty, na działalności operacyjnej 1,38 mln zł ujemnego wyniku, a ostatecznie zakończyła rok z 1,37 mln zł straty netto. Głównym powodem strat nie był jednak tylko spadek przychodów. Spółka dokonała także odpisów aktualizujących wartości niematerialne i prawne do ich wartości godziwej. Dodatkowo wynikom ciążyły koszty marketingowe poniesione w ostatnim kwartale (promocja marek, wsparcie sprzedaży prenumeraty oraz koszty na usługi informatyczne w związku z utworzeniem aplikacji mobilnych).
W okresie pierwszych trzech miesięcy tego roku Spółka zanotowała niemal 2 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli porównywalną wartość jak rok wcześniej. Podstawową różnicą było jednak to, że zysk netto zwiększył się ze 141 do niemal 271 tys. zł (głównie dzięki ograniczeniu kosztów działalności).
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2619 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki