Akwizycja wymusza zmianę strategii
- Utworzono: wtorek, 18, czerwiec 2013 06:00
Jan Karaszewski, prezes zarządu United S.A. (dawnego STOCKinfo S.A.) określa 2012 rok jako okres istotnych zmian w zakresie działalności Spółki. Co prawda stwierdza on, że wynik finansowy z minionych dwunastu miesięcy nie jest satysfakcjonujący, to jednak poczynione działania powinny przełożyć się na jego poprawę w następnych okresach.
W sierpniu minionego roku Emitent pozyskał nowego inwestora strategicznego i zmienił nazwę na United S.A. (ze STOCKinfo). Dodatkowo Spółka stała się podmiotem dominującym wobec NCF Group Sp. z o.o. i utworzyła grupę kapitałową. Poczynione zmiany właścicielskie i przejęcie podmiotu, który trudni się promocją i reklamą spowodowały, że zmianie uległa także strategia korporacyjna.
Jak czytamy w liście do posiadaczy akcji, teraz celem Grupy jest zbudowanie silnego holdingu, który tworzyć będą podmioty z „różnych segmentów szeroko pojętej reklamy i marketingu”. Ma to wygenerować efekt synergii za sprawą bliższej współpracy spółek wchodzących w skład Grupy i redukcji kosztów poszczególnych podmiotów. W założeniu łatwiej ma być również o pozyskiwanie finansowania na dalszy rozwój, dzięki zwiększonej wiarygodności i transparentności oraz możliwościom udzielania wzajemnych pożyczek lub poręczeń.
Poprzez przejęcie NCF Group przychody Grupy wyniosły w 2012 roku prawie 4,17 mln zł. Skonsolidowany zysk na działalności operacyjnej opiewał na kwotę ponad 850 tys. zł, EBITDA sięgnęła 982 tys. zł, ale wynik netto wyniósł ostatecznie -678 tys. zł.
Skonsolidowanym rezultatom ciążyła strata spółki stowarzyszonej – Zamku Giżyckiego Sp. z o.o., która obciążyła wynik o niemal 750 tys. zł ze względu na krótki okres funkcjonowania prowadzonego przez nią hotelu w Giżycku i sezonowy spadek ruchu turystycznego w okresie jesienno – zimowym w rejonie jezior mazurskich. Wyniki zostały dodatkowo obciążone przez 463 tys. zł amortyzacji firmy utworzonej w związku z przejęciem NC Group.
Pod koniec 2012 roku Spółka zakończyła emisję akcji serii G. Nabywcę znalazło 16,7 mln papierów, które objęto po cenie emisyjnej równej 0,12 zł za sztukę (wszystkie objął DM IDM S.A.). Dzięki pozyskanym w ten sposób 2 mln zł Emitent posiada środki na realizację strategii, zakładającej m.in. akwizycje podmiotów z branży reklamowej.
Grupa całkiem udanie wkroczyła w nowy rok. Skonsolidowane wyniki w I kwartale tego roku były dosyć dobre. Przychody ze sprzedaży wyniosły ponad 2,3 mln zł, co pozwoliło m.in. na uzyskanie 140 tys. zł zysku na działalności operacyjnej i finisz z wynikiem netto na poziomie niecałych 190 tys. zł. Na koniec okresu Grupa miała 7,9 mln zł należności i powyżej 9 mln zł zobowiązań. Skonsolidowane aktywa wyniosły ponad 28 mln zł, a stan inwestycji długoterminowych przekroczył 11,6 mln zł.
Podmiotem dominującym w akcjonariacie Spółki jest Lermacter Ltd., który posiada 64,7 proc. instrumentów i prawo do 64,45 proc. głosów na walnym zgromadzeniu. Nieco ponad 13 proc. głosów kontroluje wspomniany wyżej DM IDM S.A. W wolnym obrocie znajduje się z kolei 22,01 proc. akcji.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2789 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki