WakePark redukuje straty
- Utworzono: czwartek, 12, czerwiec 2014 06:20
W 2013 roku Grupa WakePark finiszowała na minusie. Uzyskana strata była jednak niższa niż poprzednio.
Na początku wskażmy, że Emitent konsoliduje swe wyniki z w pełni kontrolowaną WakePark Wrocław Sp. z o.o. W okresie od stycznia do grudnia poprzedniego roku obroty Grupy wyniosły ponad 692 tys. zł wobec 870 tys. zł poprzednio. Na uwagę zasługuje jednak duża obniżka kosztów działalności operacyjnej. Jak wskazuje rachunek zysków i strat, zaoszczędzono przede wszystkim na usługach obcych, wynagrodzeniach, a także na zużyciu materiałów i energii (niższa była również amortyzacja).
Grupa nadal nie była rentowna, aczkolwiek strata zmalała z 511 do 207 tys. zł. Sytuacja bliźniaczo prezentowała się na poziomie działalności operacyjnej – tutaj skonsolidowany wynik wzrósł bowiem z -613 do -217 tys. zł. Finalnie okres zamknął się stratą netto na poziomie 225 tys. zł wobec -562 tys. zł poprzednio.
Jak widać, sytuacja Emitenta uległa pewnej poprawie. Lepiej ukształtowały się również przepływy operacyjne, które chociaż nadal były ujemne, to wzrosły z -606 do -86 tys. zł. Biegły rewident w opinii wskazuje, że wskaźniki płynności w 2013 roku znajdowały się na prawidłowych poziomach.
Marek Liwski, prezes WakePark (funkcję tę piastuje od 12 marca br.), informuje w liście do akcjonariuszy, że w minionym roku kolejne edycje „Wroclove Water” oraz „Wake’n’Night” odniosły duży sukces i pobiły rekordy przybyłych gości, a także obrotów finansowych.
Zarząd wskazuje w raporcie, że głównym celem strategicznym pozostaje dalszy rozwój aktualnie oferowanych usług, a także powiększenie ich ilości. Podjęto także działania w kierunku przedłużenia okresu działalności poszczególnych segmentów funkcjonowania także na miesiące poza sezonem letnim.
Przypomnijmy, że w I kwartale tego roku Grupa WakePark miała niecałe 5 tys. zł przychodów ze sprzedaży wobec 19 tys. zł poprzednio. Na poziomie operacyjnym straciła 42 tys. zł w porównaniu do 62 tys. zł straty rok wcześniej. Strata netto wyniosła 47 tys. zł, czyli około 14 tys. zł mniej r/r. Warto jednak pamiętać, że WakePark to podmiot, który główną część obrotów realizuje w sezonie letnim z uwagi na to, że jego działalność związana jest z rynkiem sportów wodnych.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2729 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki