Udany kwartał Wind Mobile S.A.
- Utworzono: środa, 01, sierpień 2012 15:53
Spółka Wind Mobile S.A. zaprezentowała raport za II kwartał 2012 roku. Bardzo pozytywnym sygnałem jest to, że firma odnotowała dodatni wynik finansowy, lepszy zresztą niż w tym samym okresie roku ubiegłego.
Od początku kwietnia 2012 roku do końca czerwca przychody Wind Mobile S.A. wyniosły prawie 2,44 mln zł. W tym czasie wypracowany został zysk ze sprzedaży w kwocie 927 tys. zł oraz zysk netto przekraczający 692 tys. zł. Dla porównania, w drugim kwartale roku 2011 sumy te były równe odpowiednio: 842 tys. zł oraz 651 tys. zł. Jeśli chodzi o całe półrocze, to przychody w 2012 są nieco niższe od tych za rok 2011 (4,26 mln zł wobec 4,98 mln zł), podobnie rzecz się ma z zyskiem netto (1,316 mln zł wobec 1,524 mln zł). Zarząd spółki podkreśla jednak, że „po wyeliminowaniu przychodów o charakterze punktowym, związanych z linią biznesową Mobilna Infrastruktura Spółka osiągnęła 15% wzrost zysku netto za dwa kwartały rok do roku z przychodów o charakterze powtarzalnym”. Dowiadujemy się też, że „wynik ten jest wyższy od budżetowanego”. Na cały rok 2012 zaplanowany jest zysk netto w kwocie 3,3 mln zł i jak na razie zarząd uważa, że te zamierzenia uda się spełnić. Byłby to wynik o 40% lepszy niż rok temu oraz o 125% lepszy niż w roku 2010.
Wind Mobile to spółka zajmująca się szeroko pojętymi rozwiązaniami mobilnymi, w szczególności w zakresie marketingu i rozrywki. Jej produkty to m.in. platforma RBT (oferująca halodzwonki, tj. melodie lub dźwięki emitowane podczas oczekiwania na połączenie), VAS (outsourcing zarządzania usługami dodanymi) czy Mobile Ad Serwer (serwer reklamy dla operatorów mobilnych). W drugim kwartale spółka koncentrowała się na rozwijaniu reklaMÓWKI oraz OpenRingback. reklaMÓWKA to medium reklamowe, które polega na tym, że sygnał oczekiwania na połączenie zmienia się na reklamę. Zarabiają na tym osoby, które zgłoszą się do programu, tj. zgodzą się, by ich rozmówcom (oczekującym na odebranie telefonu) emitowano reklamę. OpenRingback to projekt standaryzacji halodzwonków. W inicjatywę tę weszło m.in. Wydawnictwo Bauer.
30 marca 2012 roku Walne Zgromadzenie Wind Mobile S.A. zdecydowało o podwyższeniu kapitału zakładowego spółki o 12 tys. zł poprzez emisję 40 tysięcy akcji na okaziciela serii D, każda o wartości nominalnej 30 groszy. 20 lipca podwyższenie kapitału zostało zarejestrowane w KRS. Akcje te zostaną w całości zaoferowane Prezesowi Zarządu w ramach pakietu motywacyjnego.
Akcjonariat Wind Mobile S.A. dzieli się na trzy części. Ponad 50% posiada IIF Ventures B.V., a ponad 30% Middlefield Ventures Inc. Pozostali akcjonariusze dysponują niespełna 19% akcji.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2708 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki