Rajdy 4x4 pod kreską
- Utworzono: piątek, 10, sierpień 2012 15:10
Spółka Rajdy 4x4 S.A. opublikowała raport za drugi kwartał bieżącego roku. Nazwa tej powstałej w 2007 roku spółki przywodzi na myśl sporty motoryzacyjne i rzeczywiście, nie ma tu żadnego zaskoczenia – przedmiotem jej działalności jest sprzedaż części i akcesoriów do samochodów terenowych, a także usługi serwisowe. Prócz tego firma prowadzi portal internetowy rajdy4x4.pl, zrzeszający miłośników tego rodzaju pojazdów. Tego typu działalność przyniosła firmie ponad 4,7 mln zł przychodów netto w roku 2011 (mniej więcej taka sama suma widnieje w sprawozdaniu za rok 2010). Niestety, rok 2011 (jak zresztą wszystkie poprzednie) zakończył się stratą netto, która wyniosła 374 tys. zł. Jak zatem przedstawia się sytuacja spółki po drugim kwartale?
Od początku kwietnia do końca czerwca 2012 roku firma osiągnęła 1,246 mln zł przychodów (o 34 tys. zł więcej niż w analogicznym okresie minionego roku obrotowego) i poniosła stratę w wysokości 83 tys. zł. Przychody za całe półrocze wyniosły 2,450 mln zł (minimalny wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim), strata zaś (opiewająca na 122 tys. zł) okazała się nieco niższa niż ta sprzed roku (30 czerwca 2011 roku firma notowała 131 tys. zł straty półrocznej).
Spółka nie ma obecnie zobowiązań długoterminowych i nie miała ich także rok temu, natomiast 722 tys. zł zobowiązań krótkoterminowych to kwota o 64% wyższa niż ta notowana przed rokiem.
Rajdy 4x4 zadebiutowały na rynku NewConnect w kwietniu 2011 roku. Nieco wcześniej, w opublikowanym 15 marca Dokumencie Informacyjnym, zarząd opisał swoją strategię, zakładającą wzrost sprzedaży części i akcesoriów. Z raportu kwartalnego dowiadujemy się, że jej wdrażanie było w omawianym okresie kontynuowane. Oferta handlowa jest systematycznie poszerzana (m.in. poprzez produkty pod własną marką 4Terrain), ale niestety okazało się, że wzrost poziomu sprzedaży był w drugim kwartale 2012 roku niższy niż zakładano, niekorzystnie wpłynęły także wahania kursów walut. Spółka stara się usuwać ze swojej oferty produkty nisko rentowne, a także uruchamia nowe kanały sprzedaży. Jednym z nich jest portal allegro.pl.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2656 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki