Luksus się sprzedaje
- Utworzono: piątek, 17, sierpień 2012 08:28
Ukazał się raport SPC Group S.A. za drugi kwartał 2012 roku. Osiągnięte wyniki firmy (zarówno za ten trzymiesięczny okres, jak i za całe półrocze) prezentują się całkiem dobrze. Wystarczy spojrzeć na pozycje takie jak „przychody netto ze sprzedaży” czy „zysk / strata netto”. Otóż przychody w drugim kwartale wyniosły 6,39 mln zł, co jest wynikiem lepszym niż 2,15 mln osiągnięte w tym samym okresie roku ubiegłego. Półroczne przychody sięgają 13,95 mln zł, co stanowi 258% kwoty z sześciu pierwszych miesięcy roku 2011.
Wyniki finansowe netto są dość mocno zbliżone do zysków z samej sprzedaży i działalności operacyjnej. Zysk netto za drugi kwartał to 172 tys. zł (prawie czterokrotność wyniku z drugiego kwartału 2011). Zysk półroczny to 398 tys. zł, co oznacza wzrost o 118%. Tak duży wzrost to pozytywny sygnał, ale nie da się ukryć, że w stosunku do całości przychodów uzyskane ostatecznie kwoty nie są bardzo duże.
W ciągu roku kapitał własny spółki wzrósł około trzy razy – z poziomu 3,97 mln zł do 10,7 mln zł. Spółka nie ma zobowiązań długoterminowych, ma natomiast sporo krótkoterminowych (5,5 mln zł, podczas gdy rok temu było to tylko 704 tys. zł). Znacząco spadł stan środków pieniężnych – z ponad 400 tys. zł, notowanych 30 czerwca 2011 roku, do 18,5 tys. zł rok później.
Zarząd ocenia drugi kwartał jako „historycznie najlepszy”, licząc jednak od początku działalności spółki, który przypada na 2010 rok. SPC zajmuje się dystrybucją samochodów luksusowych, przy czym zarząd ocenia pozycję firmy na tym rynku jako „mocną”.
W drugim kwartale spółka zakupiła 100% akcji w Premium Motorsport Poland S.A. oraz FLY S.A. i chce dokonać połączenia tych przedsiębiorstw w celu obniżenia kosztów ich funkcjonowania.
Super Premium Cars S.A. oferuje m.in. samochody Bentley, Porsche, Ferrari czy Rolls-Royce. Prowadzona jest zarówno sprzedaż tych pojazdów, jak i ich wynajem. Na NewConnect firma zadebiutowała w maju 2011 roku.
Warto zauważyć, że SPC Group S.A. na rynku NewConnect nie ma prawie żadnej konkurencji. Jest bowiem jedynym przedstawicielem branży dóbr luksowowych. W przypadku poszukiwań spółek godnych do porównania z jej wynikami napotkać można na spore problemy. I tak oto np. Alejasamochodowa.pl S.A. oferuje jednak jedynie części do samochodów przez Internet, co ciężko uznać za działalność komplementarną dla Emitenta.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2719 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki