EURO 2012 zaszkodziło wynikom
- Utworzono: piątek, 17, sierpień 2012 15:17
Niedawno ukazał się raport kwartalny spółki Leśne Runo S.A., która zarządza siecią restauracji oferujących dania tradycyjnej polskiej kuchni. Są one zlokalizowane w sąsiedztwie stacji paliwowych przy najpopularniejszych trasach w kraju. Co ciekawe, wynikom zaszkodziły m.in. mistrzostwa Europy w piłce nożnej Euro 2012.
Spółka wkroczyła na parkiet NewConnect 23 kwietnia br., a na otwarciu jej kurs wzrósł o 37 proc. Jak radziła sobie w drugim kwartale?
Pod względem danych bilansowych, z całą pewnością warto zauważyć nieznaczny wzrost środków pieniężnych, spadek należności krótkoterminowych i wzrost wartości analogicznych zobowiązań w porównaniu z pierwszym półroczem ubiegłego roku. O około 400 tys. zł (do 1,458 mln zł) zwiększył się również poziom aktywów trwałych. Niestety, Spółka wypracowała mniej przychodów ze sprzedaży niż w poprzednim kwartale - o 7 proc. - z 1,7 do 1,585 mln zł. Jak tłumaczy zarząd, w analizowanym okresie niespodziewanie na znaczne obniżenie sprzedaży w restauracjach miały wpływ Mistrzostwa Europy w piłce nożnej. W ich trakcie Polacy znacznie ograniczyli podróże samochodowe, na rzecz transportu lotniczego i publicznego. Największy spadek sprzedaży w restauracjach Emitenta nastąpił w czerwcu, zaś w kwietniu i maju przychody „utrzymywały się na stabilnym poziomie w porównaniu do roku ubiegłego”, jak informuje komunikat. Jednak to nie koniec, restauracja w miejscowości Małdyty odnotowała w drugim kwartale przychód mniejszy o niemal 80 tys. zł niż rok wcześniej. Było to spowodowane zmianą organizacji ruchu, a konkretnie - wybudowaniem nowej drogi, która omija lokal Leśnego Runa. W konsekwencji umowa najmu tego miejsca została wypowiedziana.
Warto zauważyć, że w analizowanym okresie Emitent otworzyło trzy nowe restauracje w sąsiedztwie stacji paliw PKN Orlen. Do odnotowania ujemnego wyniku finansowego przyczyniły się wysokie koszty tych inwestycji, a także stale rosnące ceny zakupu surowców.
Podsumowując, Spółka zamknęła miniony 3-miesięczny okres rozliczeniowy z 245,9 tys. zł straty netto, a rok wcześniej odnotowała zysk w wysokości 6,1 tys. zł. W całym półroczu wynik netto wynosi -391,5 tys. zł, czyli o około 170 tys. zł więcej w porównaniu r/r.
Mimo to, jako istotną informację Spółka podała stale rosnącą liczbę gości odwiedzających restauracje: „w II kwartale w lokalach całej sieci, tj. łącznie z restauracjami franczyzowymi, ruch wzrósł o 7,13% w stosunku do analogicznego okresu 2011 r.”.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
3486 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki