Agroliga realizuje cele
- Utworzono: środa, 29, sierpień 2012 14:54
Agroliga Group to ukraińska grupa kapitałowa z branży rolniczej, która zadebiutowała na NewConnect w lutym 2011 roku. Grupa zajmuje się produkcją oleju słonecznikowego, uprawą zbóż i hodowlą bydła, a w jej skład wchodzi sześć firm. Pięć z nich prowadzi działalność produkcyjną na Ukrainie, jedna (spółka dominująca Agroliga Group PLC) ma swoją siedzibę na Cyprze.
W połowie sierpnia bieżącego roku Agroliga opublikowała swój raport za drugi kwartał. Kwoty, o czym warto pamiętać, podane zostały tylko w euro. A zatem, w omawianym okresie przychody spółki ze sprzedaży przekroczyły sumę 3,35 mln EUR, podczas gdy w analogicznym okresie roku 2011 wyniosły jedynie 306,9 tys. EUR. Przychody z całego pierwszego półrocza roku 2012 to blisko 6,1 mln EUR, co również jest wynikiem znacznie lepszym od notowanej rok temu na tej samej pozycji sumy 1,85 mln EUR.
W drugim kwartale roku 2012 Agroliga wypracowała 57 tys. EUR zysku netto. Jest to godne uwagi, ponieważ rok wcześniej analogiczny okres zakończył się stratą przekraczającą 47 tys. EUR. Wynik za całe półrocze jest jednak w tym roku słabszy: wynosi 117 tys. EUR, co stanowi tylko 66 proc. półrocznego zysku netto wypracowanego od stycznia do końca czerwca roku 2011.
W ciągu roku systematycznie spadał poziom aktywów pieniężnych grupy: z 854 tys. EUR na koniec marca 2011 do 37 tys. EUR na koniec czerwca 2012. Zobowiązania długoterminowe grupy nie są wysokie (156 tys. EUR), ale wielokrotnie wzrosły od końca marca 2011, kiedy to wynosiły 8 tys. EUR. Agroliga ma też obecnie 2,157 mln zobowiązań krótkoterminowych, choć w ostatnim kwartale pozycja ta zmalała o blisko pół miliona euro.
Notowany wzrost przychodów to skutek tego, że pierwsza linia produkcyjna w wytwórni oleju pracowała na pełnych obrotach w okresie, w którym sezonowo spadała sprzedaż innych produktów rolniczych. Firmie udało się osiągnąć (mimo wysokich kosztów) zaplanowany poziom produkcji i sprzedaży. W następnych miesiącach planowane jest usprawnienie procesów technologicznych i obniżenie kosztów, we wrześniu ma natomiast zostać zakończony proces instalacji drugiej linii do produkcji oleju.
Drugi kwartał był to, jak wynika z raportu, czas zwiększenia produkcji oleju oraz szukania nowych klientów i formowania nowych kanałów sprzedaży. W badanym okresie przedsiębiorstwo prowadziło też uprawę zbóż, w dalszym ciągu stosując nowy nawóz KAS, oparty o amoniak. Spółka wypełniła już część swoich zamierzeń na rok 2012, a mianowicie: zwiększenie produkcji z 1ha o 20-50 proc. i zwiększenie posiadanego stada o 200 krów z rodowodem. Trwają natomiast, jak wspominaliśmy, prace nad drugą linią produkcyjną w fabryce oleju. Celem jest także przekroczenie 5 proc. produkcji oleju na rynku Charkowa.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
3525 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki