Lepiej w trzech czwartych segmentów produktowych
- Utworzono: czwartek, 20, wrzesień 2012 16:01
Wynikom kwartalnym Analizy Online S.A. z pewnością warto poświęcić nieco uwagi. Prezentują się one bowiem znacznie lepiej niż rok wcześniej, zarówno przy porównaniu kwartalnym jak i półrocznym.
Wyjątkowo ciekawy, w dobrym tego słowa znaczeniu, jest rachunek zysków i strat. Dużych zmian w przychodach ze sprzedaży jednak nie widać. Po pierwszym i drugim kwartale Spółka notuje 2,27 mln zł tej wartości, czyli nieco ponad 10 proc. więcej niż rok wcześniej. Niemniej duża różnica widoczna jest na poziomie osiągniętych wyników. Ponad 512 tys. zł zysku ze sprzedaży po pierwszym półroczu (w tym 302 tys. zł pochodzi z okresu styczeń – marzec) to wynik o wiele lepszy niż w 2011 roku, kiedy to Emitent odnotował nieco ponad 178,6 tys. zł dodatniego wyniku. Akcjonariuszy z pewnością ucieszył również ostateczny wynik netto, który wyniósł 453,5 tys. zł w okresie pierwszych sześciu miesięcy tego roku. Jeszcze rok wcześniej Spółka notowała niecałe 165 tys. zł, więc jest to ponad dwukrotny wzrost.
Na poziomie danych bilansowych na uwagę zasługuje przede wszystkim pozycja środków i innych aktywów pieniężnych. Stan tej pozycji zwiększył się ponad 13-krotnie, do wartości 2,684 mln zł. Emitent znacznie poprawił również wskaźniki finansowe. I tak oto rentowność sprzedaży wzrosła z 8,7 proc. po pierwszym półroczu 2011 roku do 22,5 proc. w okresie bieżącym. Podobna tendencja miała miejsce wśród rentowności operacyjnej oraz wskaźnika ogólnego zadłużenia. Minimalnie, z 5,7 do 4,3 spadł wskaźnik ogólnej płynności, głównie ze względu na ponad 3-krotny wzrost wartości zobowiązań krótkoterminowych.
W drugim kwartale Analizy Online sprzedała dwie spółki zależne – FIN24.PL Sp. z o.o. oraz Analizy Online Asset Management S.A., w związku z podjętą pod koniec ubiegłego roku decyzją o wycofaniu się z biznesu asset management. Co więcej w okresie drugiego trymestru Emitent odnotował wzrost sprzedaży w trzech z czterech segmentach produktowych (największą dynamikę wykazał obszar narzędzi wsparcia sprzedaży). Ujemną dynamikę wykazał jedynie segment konferencji i szkoleń ze względu na mniejszą ich liczbę, co więcej zarząd ocenia, iż obecna sytuacja nie daje podstaw do oczekiwania istotnej poprawy w tym segmencie w kolejnych miesiącach. W uzyskaniu lepszych wyników pomogła m.in. niemal 15 proc. redukcja wynagrodzeń oraz niemal 20 proc. spadek usług obcych.
Analizy Online S.A. oferuje wspieranie instytucji działających w obszarze wspólnego inwestowania (TFI, OFE) poprzez zapewnienie im wsparcia informacyjnego i analitycznego.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2729 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki