Stabilnie w Calesco
- Utworzono: piątek, 09, listopad 2012 10:59
Działająca na rynku od 1991 roku Calesco S.A. przekazała inwestorom wyniki za trzeci kwartał 2012 roku. Czy kompleksowa obsługa kotłowi przyniosła zyski?
Emitent w ramach swojej działalności oferuje m.in. całodobową obsługę serwisową kotłowni, nadzór nad spalarniami oraz doradztwo w zakresie optymalizacji kotłowni i wykonywanie audytów energetycznych. Na parkiecie „małej giełdy” Spółka jest obecna od sierpnia 2010 roku, a w debiucie jej kurs wzrósł o 11,1 proc. do 3 zł za akcję. Dziś jeden jej walor jest przez rynek wyceniany już na kwotę o połowę niższą, bo 1,46 zł. Po ponad dwóch latach od pierwszego notowania Emitent przekazał wyniki za trzeci kwartał bieżącego roku.
„Trzeci kwartał 2012 roku to okres urlopowy dla zespołu serwisantów. Działalność firmy w tym okresie koncentrowała się na inwestycjach związanych z montażem nowych kotłowni i modernizacją starych zespołów” – wskazuje zarząd. Wedle treści raportu przychody w trzecim kwartale wyniosły 1,25 mln zł, wobec 981 tys. zł rok wcześniej. Spółka wykazała także 46 tys. zł dodatniego wyniku na sprzedaży i zakończyła analizowany okres z niewielkim zyskiem netto w wysokości 3,2 tys. zł (wobec 32,9 tys. zł rok wcześniej). Chociaż przychody liczone od początku wynoszą 3,14 mln zł i są o ponad 400 tys. zł wyższe niż rok wcześniej, to ostateczny wynik netto w stosunku do ubiegłego roku zmienił się tylko minimalnie (spadł z 34,6 do 34 tys. zł). W pozycjach bilansowych również nie widać większych zawirowań. Niewielki spadek dotknął należności krótkoterminowych, a z kolei zobowiązania tej samej kategorii uległy wzrostowi w podobnym stosunku. Największa różnica występuje w kategorii środków pieniężnych, których wartość wzrosła ponad 42 razy – aż do kwoty 224 tys. zł.
Wzrost przychodów ze sprzedaży wiąże się z polityką marketingową Spółki „realizowaną w oparciu o własne usługi doradztwa technicznego oraz systematyczny wzrost przychodów z poszczególnych oddziałów”. Na mniejszy wynik netto niż rok wcześniej wpływ miało z kolei osiągnięcie przychodów o niższej niż się spodziewano rentowności. Zarząd zwraca uwagę właśnie na problem „kurczących” się marż. Jego zdaniem nadpodaż firm (głównie instalacyjnych) „które z powodu braku inwestycji wkraczają na rynek firm serwisowych powoduj , że marże kurczą się do absolutnego minimum”.
Co z założeniami, które zakładają 5 mln zł przychodów w 2012 roku? Zdaniem zarządu wyniki oraz praca Spółki zostały pozytywnie ocenione i pomimo trudnych warunków działania, prognozy zostały podtrzymane.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2744 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki