Systematyczna realizacja celów strategii
- Utworzono: wtorek, 13, listopad 2012 14:47
Your Image S.A. na NewConnect jest notowana od stosunkowo niedawna. Od momentu debiutu przekazała już jeden raport kwartalny, a wczoraj opublikowała kolejny. Co udało się osiągnąć w „mniej intensywnym” sezonie wakacyjnym?”
Już na wstępie Kamil Kita, prezes zarządu Your Image informuje, że w minionym kwartale działania skierowane były głównie na udoskonalanie strony internetowej i promocję firmy w Internecie. Rozszerzono oraz zreorganizowano zespół, a stale prowadzone są szeroko zakrojone działania promocyjne i informacyjne, których celem jest rozwój sieci franczyzowej.
Trzeci kwartał tego roku okazał się jednak nieco słabszy od tego sprzed roku. Taki wniosek płynie z analizy rezultatów osiągniętych przez Emitenta. Jeżeli jednak weźmiemy pod uwagę dane w ujęciu narastającym, wówczas postawienie wniosku nie jest już takie proste.
W okresie lipiec – wrzesień, który przez prezesa został w końcu określony jako mniej intensywny, Your Image S.A. osiągnęła 88 tys. zł przychodów ze sprzedaży, czyli ponad dwukrotnie mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Spółka zamknęła trzeci kwartał ze stratą na poziomie 190,8 tys. zł, co po dodaniu do zysku z pierwszych dwóch trymestrów dało -116 tys. zł w ujęciu narastającym. O ile samo porównanie bieżącego trzeciego kwartału do tego z poprzedniego roku ukazuje słabsze rezultaty (zarówno pod względem przychodów jak i wyników), o tyle porównanie 9 miesięcy 2012 roku zakończyło się ponad dwukrotnie większymi przychodami niż dwanaście miesięcy wcześniej. Pomimo tego dobrego trendu Emitent poniósł większą stratę (116 tys. wobec 87 tys. zł).
Spółka komentuje jednak, że wysoki wynik zanotowany w trzecim kwartale 2011 roku był po prostu wynikiem kumulacji faktur w początkowym okresie rozwoju firmy. Zwiększona strata na sprzedaży (narastająco urosła z -89 do -95 tys. zł) wynika z inwestycji w kampanie reklamowe firmy, a słabszy wynik netto został dodatkowo obciążony inwestycjami m.in. w kolejne stanowiska pracy, rozwój działu handlowego oraz promocję marki.
Dane bilansowe także uległy zmianie w perspektywie roku. Ze 173 do 664 tys. zł wzrósł kapitał własny, prawie trzykrotnie spęczniały należności krótkoterminowe, a te same zobowiązania ze 193 tys. urosły do 540 tys. zł. Ponad pięciokrotnie urosły również aktywa obrotowe, które osiągnęły 812,7 tys. zł.
Your Image podtrzymała również opublikowane w dokumencie informacyjnym prognozy finansowe na 2012 rok.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2752 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki