Wizerunek po trzech miesiącach
- Utworzono: wtorek, 18, wrzesień 2012 14:58
Spółka Your Image S.A. zadebiutowała na giełdzie NewConnect niedawno, bo 20 czerwca 2012 roku. Zawiązana została natomiast ponad półtora roku wcześniej – w listopadzie roku 2010. Jest to agencja Public Relations, oferująca szeroką gamę usług dla rozmaitych klientów. Obsługuje relacje przedsiębiorstw z mediami i ich kampanie marketingowe, dba o wizerunek klienta w internecie (m.in. projektując, katalogując i pozycjonując strony internetowe), realizuje różne formy reklamy (prasową, telewizyjną, internetową), organizuje „eventy”, imprezy firmowe czy konferencje. Pomaga także spółkom giełdowym (promocja debiutu, obsługa relacji z inwestorami).
Od debiutu Your Image S.A. minęły już trzy miesiące, co skłania nas do spojrzenia na sytuację firmy i podejmowane przez nią w tym roku działania. Korzystać będziemy przede wszystkim z dokumentu informacyjnego oraz raportu za II kwartał roku 2012. Z tego pierwszego źródła dowiadujemy się m.in., że spółka zakończyła rok 2011 z zyskiem netto wynoszącym prawie 55 tys. zł. Przychody ze sprzedaży wyniosły w tym okresie ponad 659 tys. zł. Co istotne, spółka wypracowała 34 tys. zł zysku z samej tylko sprzedaży. Jak na początkujące przedsiębiorstwo – to bardzo obiecujące dane. Spójrzmy zatem na liczby, które widnieją w sprawozdaniu kwartalnym.
Przychody spółki z kwietnia, maja i czerwca 2012 roku to prawie 394 tys. zł, co po uzupełnieniu o przychody z pierwszego kwartału daje 578 tys. zł przychodów półrocznych (ponad pięć razy więcej niż rok temu w tym samym okresie). Półroczny zysk to 75,1 tys. zł, przy czym pierwszy kwartał musiał być pod tym względem słabszy od drugiego, skoro zysk z okresu kwiecień – czerwiec to blisko 90 tys. zł. Tak czy inaczej wypracowany wynik półroczny jest bardzo przyzwoity (stanowi 129 proc. zysku notowanego 30 czerwca roku 2011).
Spółka nie posiada i nie posiadała długoterminowych zobowiązań czy należności, natomiast zobowiązania krótkoterminowe ukształtowały się 30 czerwca na poziomie 443 tys. zł. Firma oczekiwała wówczas także na prawie 329 tys. zł krótkoterminowych należności.
Zarząd Your Image podtrzymał prognozy na najbliższe lata, które przedstawione zostały w dokumencie informacyjnym. Prognozy te dotyczą przychodów i zysku netto. W pierwszym przypadku chodzi o 800 tys. zł w roku 2012, następnie zaś 1,3 mln zł w roku 2013 i 2 mln zł w 2014. W przypadku zysków przewidywane kwoty wynoszą: 120 tys. zł w roku 2012, 200 tys. zł rok później i 350 tys. zł w 2014. Wydaje się, że wizje te są możliwe do spełnienia, biorąc pod uwagę, że firma zrealizowała w ciągu pół roku ponad 72 proc. prognozowanych przychodów oraz 62,5 proc. kwoty zysku. Przychody mogą już tylko wzrastać, natomiast w przypadku zysku wciąż istnieje ryzyko słabszego drugiego półrocza. Zarząd ma jednak ambitne plany i określa krajowy rynek jako „chłonny na usługi oferowane przez firmę”. Jedną z dróg rozwoju ma być franczyza – tzn. organizowanie na terenie Polski biur na zasadzie franczyzy. Docelowo ma to być „16 oddziałów Master Franczyzowych oraz 100 jednostek franczyzowych”. Oddziały te mają gwarantować klientom, że będą obsługiwani na bieżąco i na miejscu. Taki oddział powstał już w Poznaniu.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2751 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki