Nowa nazwa, wyniki podobne
- Utworzono: poniedziałek, 18, luty 2013 11:27
Jeszcze niedawno Mr Kuchar S.A. działał pod nazwą Leśne Runo S.A. Chociaż zmieniła się nazwa, to działalność pozostała ta sama.
W akcjonariacie Spółki zmian nie było. Główny pakiet akcji wciąż kontroluje notowana na NewConnect Prymys S.A., w której posiadaniu nadal znajduje się 42,82 proc. papierów. 40,35 proc. instrumentów należy do inwestorów mniejszościowych. Spółka wciąż trudni się prowadzeniem sieci restauracji, które znajdują się w sąsiedztwie stacji paliwowych. Aktualnie przedsiębiorstwo prowadzi 15 tego typu placówek, w tym 4 na zasadzie franczyzy.
Jak się okazuje, czwarty kwartał 2012 roku nie był do końca pomyślny. Chociaż kwota 1,26 mln zł osiągniętych przychodów ze sprzedaży to na pewno niezły rezultat, to jednak oznaczało to spadek o około 13 proc. w relacji r/r. Również w ujęciu narastającym firma odnotowała zniżkę, tym razem o około 5,5 proc. do kwoty 6,4 mln zł. Niepożądana tendencja dotknęła jednak pozycji wynikowych. W samym czwartym trymestrze Spółka poniosła 406 tys. zł straty na sprzedaży, a działalność operacyjna przyniosła około 389 tys. zł ujemnego wyniku. W rezultacie, analizowany trymestr zamknął się stratą netto na poziomie 390 tys. zl.
Słaby wynik z ostatnich trzech miesięcy 2012 roku spowodował powiększenie straty za cały 2012 rok. W rezultacie zwiększyła się ona do 734 tys. zł, co oznaczało niemal 3-krotny wzrost w ujęciu rok do roku (rok wcześniej było to -262 tys. zł).
W bilansie Spółka wykazała niemal dwukrotną zwyżkę krótkoterminowych zobowiązań (z 511 do 1 mln zł). W podobnej tendencji (z 205 do 118 tys. zł) spadły należności o tym samym okresie zapadalności. Do 146 tys. zł obniżył się również stan środków pieniężnych, podczas gdy rok wcześniej na tej pozycji Mr Kuchar (jeszcze jako Leśne Runo S.A.) wykazał ponad 523 tys. zł.
Władze nadal informują o „złej” koniunkturze gospodarczej, która powoduje, że klienci dążą po prostu do zakupu potraw po jak najniższej cenie. W związku z tym, od końca bieżącego kwartału do oferty Spółki mają trafić dania, które przyciągną klientów chcących wydać na posiłek od 7 do 10 zł. Zarząd przypomniał również, że Emitent podlega wahaniom sezonowym z racji rodzaju prowadzonej działalności (klientami są osoby podróżujące po Polsce, turyści, kierowcy, czy podróżujący służbowo). To właśnie zimowe miesiące charakteryzują się najmniejszymi wpływami ze sprzedaży.
Firma ograniczyła nieco koszty działalności (dokładnie o 3 proc.), ale w dokumencie władze poinformowały m.in. o dodatkowych nakładach związanych z przeniesieniem siedziby ze stolicy Polski do Tychów oraz z nieprognozowanymi wcześniej kosztami ogrzewania jednego z barów za okres 2010 – 2012. W czwartym kwartale Spółka utworzyła również rezerwę na koszty ogrzewania w wysokości 132 tys. zł.
W ostatnich dniach Spółka poinformowała również o przydzieleniu 720 tys. akcji serii E po 1 zł za sztukę.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2689 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki