Założony spadek wyników
- Utworzono: poniedziałek, 13, maj 2013 05:01
„(..)mimo znacznego spadku przychodów i uzyskania ujemnego wyniku finansowego są zgodne z założeniami(..)” – takie stwierdzenie a propos wypracowanych rezultatów w pierwszym kwartale 2013 roku zamieścił w swym raporcie zarząd Forposty. Czy będzie lepiej?
Zaprezentowane przez Forpostę S.A. obroty okazały się znacznie niższe niż rok wcześniej. Wtedy to bowiem przychody ze sprzedaży wyniosły niemal 1,56 mln zł. W tym roku było to już jedynie 305 tys. zł. Na wszystkich pozycjach wynikowych Emitent zanotował stratę. Sama sprzedaż przyniosła 368 tys. zł ujemnego wyniku, a ostateczna strata netto wyniosła 331 tys. zł, wobec 112 tys. zł zysku rok wcześniej.
Z 4,3 do 3,8 mln zł spadła również wartość środków pieniężnych, zmalały należności i zobowiązania krótkoterminowe (odpowiednio o 60 proc. do 548 tys. zł i 65 proc. do 300 tys. zł).
Tomasz Kuśmierski, prezes zarządu Spółki stwierdza jednak, że wyniki są zgodne z tym, co zakładano. Kluczowy wpływ na taki bieg wypadków miało zapowiadane wygaśnięcie kolejnych kontraktów z Pocztą Polską (Emitent informował wcześniej, że nie zamierza dalej współpracować z Pocztą i umowy będą wygasać aż do połowy bieżącego roku).
W pierwszym kwartale tego roku wystartować miała usługa Poczty Miejskiej (doręczenia pocztowe w obrębie danej aglomeracji), ale w tym zakresie wystąpiły opóźnienia wynikające z przedłużających się prac nad implementacją i uruchomieniem systemu CRM oraz reorganizacją kadr. Kiedy więc ruszyć ma największy projekt Spółki? Według Tomasza Kuśmierskiego będzie to już bieżący kwartał 2013 roku.
Zarząd informuje również, że Spółka opracowała ramowy plan wdrożenia poszczególnych modułów w ramach rozwoju oferowanych usług, tak, aby umożliwić „pełną integrację z planowanym wdrożeniem na rynek Poczty Miejskiej”. Działania te mają zapewnić Forpoście oszczędność finansową i czasową. Wprowadzone zostały również usprawnienia narzędzi dedykowanych dla konsultantów handlowych, które pozwolą na usystematyzowanie pracy w każdym z oddziałów partnerskich.
Forposta S.A. to podmiot świadczący usługi doręczeń. Według władz Spółki, w 2011 roku była ona największym podwykonawcą Poczty Polskiej w zakresie doręczeń przesyłek adresowych w Polsce. Spółka świadczy także m.in. usługi bezadresowego, adresowanego oraz bezpośredniego kolportażu materiałów reklamowych dla sieci handlowych oraz dla regionalnych i lokalnych firm.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2704 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki