Udany rok za pasem PTWP
- Utworzono: czwartek, 20, czerwiec 2013 06:00
Grupa PTWP, której pełna nazwa to Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości S.A. przekazała raport, podsumowujący 2012 rok. Wojciech Kuśpik, prezes zarządu stwierdza w piśmie do posiadaczy akcji, że był to rok intensywnej pracy i kluczowych decyzji.
W skład Grupy PTWP wchodzi PTWP S.A. (jako podmiot dominujący), PTWP – Online Sp. z o.o. (kontrolowana w 70 proc.) i Centrum Kreowania Liderów S.A. (z 49,18 proc. udziałem podmiotu dominującego w głosach).
W okresie od stycznia do grudnia 2012 roku skonsolidowane przychody Grupy wyniosły niemal 27 mln zł, co było znacznie większą wartością niż rok wcześniej. Co więcej był to rekord w historii jej działalności. W 2011 obroty bowiem wyniosły nieco poniżej 19,7 mln zł. Chociaż zwyżkę zanotowały także koszty działalności operacyjnej to Grupie udało się poprawić rezultaty na wszystkich pozycjach wynikowych. W konsekwencji rezultat na sprzedaży wzrósł z 1,4 do 2,8 mln zł, podobnie jak na działalności operacyjnej. Zysk netto po dwunastu miesiącach 2012 roku sięgnął ostatecznie ponad 2 mln zł, podczas gdy w roku 2011 wyniósł on 924 tys. zł.
Sama jednostka, czyli PTWP S.A. w tym okresie uzyskała 18,5 mln zł przychodów, 2,6 mln zł zysku na sprzedaży i 2 mln zł zysku netto. Jeszcze rok wcześniej wartości te kształtowały się odpowiednio na poziomie 16,3, 2,1 oraz 1,7 mln zł.
Jak informuje prezes zarządu – Grupie udało się zwiększyć skalę działania we wszystkich obszarach funkcjonowania. Chodzi tu więc o działalność wydawniczą w zakresie portali internetowych i mediów drukowanych, organizację konferencji czy innych wydarzeń specjalnych oraz organizację szkoleń.
W segmencie działalności wydawniczej koncentrowano się na poprawie jakości contentu, tworzeniu nowych narzędzi poprawiających funkcjonalność i rozszerzaniu zawartości serwisów internetowych. Oczywiście przeprowadzono również działania pod kątem debiutu na rynku NewConnect, co zaowocowało pierwszym notowaniem, które miało miejsce 26 kwietnia br.
W roku bieżącym Grupa ma dalej realizować cele strategiczne, które polegają na budowie grupy medialnej specjalizującej się w obszarze mediów biznesowych i branżowych.
W okresie stycznia, lutego i marca Grupa uzyskała 5 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 1 mln zł więcej w relacji r/r. Osiągnęła co prawda niewielki zysk na sprzedaży (27 tys. zł), ale to i tak rezultat znacznie lepszy niż rok wcześniej, kiedy na tej pozycji wykazano stratę na poziomie 655 tys. zł. EBITDA sięgnęła 137 tys. zł, ale wynik netto ostatecznie był ujemny i wyniósł -146 tys. zł, wobec -654 tys. zł po IQ 2012. Jednostkowo PTWP S.A. poniosła stratę na poziomie 272 tys. zł.
Poniesione straty były głównie wynikiem sezonowości działania Emitenta i Grupy. Zarząd przewiduje jednak „znaczącą poprawę” rentowności począwszy od II trymestru tego roku.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2738 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki