Podstawy do dalszych zysków w Ekopolu
- Utworzono: środa, 31, lipiec 2013 11:07
Andrzej Piecuch, prezes zarządu Ekopolu Górnośląskiego Holdingu S.A., informuje w raporcie, że w okresie kwietnia, maja i czerwca tego roku Spółka zdynamizowała swoje działania marketingowe. Dzięki temu udało się odrobić straty z poprzedniego kwartału i stworzyć podstawy do pozytywnych wyników w następnych.
Co mówią liczby? Po sześciu miesiącach tego roku Emitent notuje już 40,78 mln zł przychodów ze sprzedaży. Jest to jednak słabszy rezultat niż rok wcześniej, kiedy obroty wyniosły prawie 53,7 mln zł (oznacza to więc niemal 24 proc. spadek r/r). Spółce udało się jednak istotnie zredukować koszty (te spadły z 53,8 do 40,7 mln zł). Dzięki temu, zamiast straty na sprzedaży pojawił się zysk w kwocie ponad 93 tys. zł. Na poziomie działalności operacyjnej Ekopol poniósł jednak niewielką stratę w wysokości 2,6 tys. zł (wobec 217 tys. zł straty przed rokiem), która była pochodną dokonania odpisu aktualizującego należności nieściągalne w wysokości 90 tys. zł. Wynik netto po pierwszym półroczu był jednak dodatni – wyniósł bowiem 10 tys. zł, podczas gdy po połowie poprzedniego roku Spółka notowała ponad 251 tys. zł straty.
W samym drugim kwartale Emitent uzyskał niemal 20,5 mln zł obrotów i zanotował 202 tys. zł zysku netto.
W podziale na poszczególne segmenty sprzedaży, największą ich część w drugim trymestrze stanowiły dochody z tytułu sprzedaży paliw - stąd pochodziło niemal 16,9 mln zł. Chociaż było to nieco mniej niż w poprzednim kwartale, to Spółce udało się wynegocjować lepsze ceny zakupu i zwiększyć marże o niemal 152 tys. zł. Ponad 3,6 mln zł pochodziło ze sprzedaży wyrobów i usług związanych z branżą hutniczą (wzrost o ponad 909 tys. zł w porównaniu do poprzedniego trymestru).
Zarząd dodał, że poprawa marży (w segmencie paliw) to także efekt zmiany strategii działania. Polega ona na ograniczeniu agresywnej sprzedaży paliwa dzięki zaniżaniu cen, w miejsce skupienia się na profesjonalnej i kompleksowej obsłudze klientów. W dokumencie czytamy również, że na wzrost zysku wpłynęło także zwiększone zainteresowanie klientów pełną paletą oferowanych usług (co przełożyło się na dynamiczny rozwój portalu internetowego i panelu klienta). W czerwcu flota Emitenta powiększyła się o kolejną nową autocysternę o pojemności 20 tys. litrów, wyposażoną w elektroniczny, legalizowany układ dystrybucyjny, co pozwoli na wygodniejszą obsługę logistyczną klientów.
Ekopol przeprowadził również zmianę wizerunku poprzez delikatną korektę istniejącego logo. Jak informuje zarząd, jest to tylko część rebrandingu, którego głównym celem ma być zbudowanie świadomości marki, produktów i usług. Rozgraniczono odrębność działów, zaopatrując dział zajmujący się sprzedażą i obróbką stali w nowe kojarzące się produktem logo. Stworzona została również nowa strona internetowa.
Zarząd stwierdza również, że wyniki w segmencie związanym z branżą hutniczą nie osiągnęły zakładanych poziomów. Mimo to wierzy, że dzięki podjętym działaniom uda się pomyślnie przetrwać okres dekoniunktury (chodzi o kryzys budowlany, z którym branża stalowa jest ściśle powiązana).
Spółka to przedsiębiorstwo produkcyjno – handlowo – usługowe. Funkcjonuje od 1989 roku i obejmuje swoim działaniem cały kraj. Współpracuje również z kontrahentami zagranicznymi. Działalność firmy obejmuje swoim zakresem:
- sprzedaż wyrobów jednego z największych koncernów hutniczych w Polsce ArcelorMittal Poland S.A. oraz innych producentów blach trapezowych ocynkowanych, powlekanych, łukowych blach trapezowych powlekanych, blach dachówkowych oraz płatwi dachowych,
- usługi cięcia wzdłużnego i poprzecznego blach z kręgów,
- sprzedaż paliw płynnych (olej napędowy , benzyny) oraz olei opałowych,
- sprzedaż oraz świadczenie usług przechowania olei napędowych u klienta poprzez mikrostacje paliw,
- sprzedaż zbiorników na olej opałowy.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2682 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki