Wyższe przychody i rentowność w CCS
- Utworzono: poniedziałek, 12, sierpień 2013 10:28
Notowane na NewConnect Cyfrowe Centrum Serwisowe S.A. przekazało zarówno jednostkowy, jak i skonsolidowany raport za okres drugiego kwartału. Co istotne, osiągnięte wyniki okazały się znacznie lepsze niż poprzednio.
W skład Grupy wchodzą jeszcze trzy, w pełni kontrolowane podmioty – Fresh Mobile Concepts Sp. z o.o., Cyfrowe Centrum Serwisowe Sp. z o.o. (z siedzibą na Litwie) i Cyfrowe Centrum Serwisowe – Ukraina Sp. z o.o. To jednak wyniki jednostkowe stanowią główną część rezultatów Grupy, toteż im przyjrzymy się w głównej mierze.
W samym okresie kwietnia, maja i czerwca Spółka odnotowała ponad 94,4 mln zł przychodów, wobec 35 mln zł rok wcześniej. W ślad za wyższymi obrotami poszły również rezultaty finansowe. I tak oto wynik na sprzedaży wzrósł z -403 tys. zł do 4,43 mln zł. Niewiele niższy był wynik operacyjny, który sięgnął 3,9 mln zł oraz wynik netto (2,83 mln zł). Jeszcze rok wcześniej na tych pozycjach notowane były straty.
Imponująco przedstawia się zresztą całe pierwsze półrocze. W tym czasie przychody CCS sięgnęły bowiem przeszło 185 mln zł (ponad 5-krotna zwyżka r/r), wynik ze sprzedaży sięgnął niemal 7,8 mln zł (poprzednio 418 tys. zł), wynik operacyjny 7,3 mln zł (wcześniej 475 tys. zł), a wynik netto przekroczył 5,5 mln zł wobec 383 tys. zł dwanaście miesięcy wcześniej.
Zarząd Spółki zwraca uwagę nie tylko na zwyżkę przychodów, ale głównie na wyższe rentowności. Otóż rentowność na sprzedaży wzrosła do 4,68 proc. (poprzednio była ujemna), a dotycząca działalności operacyjnej sięgnęła 4,17 proc. (wcześniej także była ujemna). Jak czytamy w dokumencie, wyższe przychody to rezultat wzrostu sprzedaży dystrybuowanych towarów i większej ilości wykonanych usług serwisowych. Władze dodają, że większe przychody to również wynik dywersyfikacji działalności dystrybucyjnej (rozszerzenie zakresu oferowanych towarów, poszerzenie grupy dostawców i poszerzenie grupy odbiorców). Liczba świadczonych usług serwisowych również wzrosła, ale co ważne, udało się utrzymać koszty tej działalności na „kontrolowanym poziomie”, w wyniku czego udało się znacznie poprawić rentowność.
Ze względów ostrożnościowych utworzono rezerwę związaną z należnościami od podmiotu zależnego na Ukrainie (w wysokości 650 tys. zł). Powodem takiej decyzji są zmiany ustawodawcze rzutujące na pogorszenie sytuacji inwestorów zagranicznych, zwłaszcza w zakresie rozliczeń podatkowych oraz „ze względu na występujące w ostatnim okresie, nasilone sprzeciwy społeczne dotyczące aktów przemocy, jak i aktów przestępczych, których dopuszcza się milicja ukraińska”.
Spójrzmy również na skonsolidowane rezultaty. Po pierwszym półroczu Grupa odnotowała 192,6 mln zł przychodów ze sprzedaży i 6,2 mln zł zysku netto. Były to znacznie lepsze rezultaty niż rok wcześniej – wówczas było to odpowiednio 90 mln zł i 208 tys. zł. Zarząd dodaje, że spółki zależne działają w trudnym otoczeniu rynkowym, a na Litwie i Ukrainie skutki kryzysu są nadal bardziej widoczne niż w Polsce.
Spektrum usług Spółki z Piaseczna skupia się przede wszystkim wokół trzech segmentów:
- działalności usługowej, która polega na gwarancyjnym i pogwarancyjnym serwisie naprawczym urządzeń telekomunikacyjnych, usługach logistycznych, odnawianiu oraz modyfikacji urządzeń telekomunikacyjnych na zlecenie producentów i operatorów telefonii komórkowych,
- dystrybucyjnej - sprzedaż hurtowa i detaliczna m.in. telefonów, smartfonów, tabletów, modemów i innych akcesoriów oraz artykułów elektronicznych,
- holdingowej i inwestycyjnej - nadzór i koordynacja spółek zależnych oraz inwestycje kapitałowe.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2812 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki