Sowite zyski w CCS
- Utworzono: piątek, 08, listopad 2013 06:04
Cyfrowe Centrum Serwisowe S.A. opublikowało swe wyniki za trzeci kwartał tego roku. Trzeba przyznać, że rezultaty robią wrażenie.
Spółka konsoliduje swe wyniki z trzema w pełni kontrolowanymi podmiotami – Fresh Mobile Concepts Sp. z o.o., Cyfrowe Centrum Serwisowe Sp. z o.o. i Cyfrowe Centrum Serwisowe – Ukraina Sp. z o.o. Tylko w samym trzecim kwartale tego roku Grupa wykazała przychód na poziomie 77,4 mln zł, co oznaczało ponad 35 proc. wzrost w relacji r/r. Taka tendencja to w głównej mierze pochodna zwyżki sprzedaży towarów dystrybuowanych przez jednostkę główną i większej ilości wykonanych usług serwisowych. Pomimo tego, że wzrosły również koszty działalności, to Spółka istotnie poprawiła rezultat na sprzedaży. Wynik na tej pozycji wzrósł z 623 tys. do ponad 4 mln zł. Pożądana tendencja utrzymała się do samego końca rachunku zysków i strat. Dość powiedzieć, że skonsolidowany wynik operacyjny Grupy CCS wyniósł 4 mln zł, a wynik netto sięgnął 3,23 mln zł. Były to znacznie lepsze rezultaty niż rok wcześniej – wówczas było to odpowiednio 696 i 140 tys. zł.
Warte uwagi są także wyniki narastające. W tym ujęciu skonsolidowany obrót wyniósł aż 270 mln zł wobec 147 mln zł rok wcześniej. Na działalności operacyjnej Grupa zyskała ponad 12 mln zł, czyli prawie 12 razy więcej w relacji r/r. Godny podziwu był także profit netto. W okresie styczeń – wrzesień Grupa wykazała na tej pozycji aż 9,45 mln zł wobec 348 tys. zł poprzednio.
Główny wpływ na wyniki Grupy miały wydarzenia w jednostce dominującej, czyli w Cyfrowym Centrum Serwisowym S.A. Zarząd podkreśla fakt, że wzrostowi obrotów towarzyszyła również poprawa rentowności – zarówno na sprzedaży (5,1 proc. wobec 1,2 proc.), jak i na działalności operacyjnej (4,7 proc. wobec 1,2 proc.).
Władze oceniają, że zwyżka sprzedaży to głównie efekt dywersyfikacji działalności dystrybucyjnej. Poszerzenie portfolio, grupy dostawców i odbiorców zaowocowało wzrostem skali działalności i wyższą rentownością.
W akcjonariacie Emitenta dominował Jerzy Zygmunt (prezes zarządu), który kontroluje 57,2 proc. akcji. 18,95 proc. akcji i głosów kontrolował Aleksander Lesz, a 11,34 proc. należało do Roberta Frączka.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2804 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki