Półrocze lepsze niż cały poprzedni rok
- Utworzono: środa, 14, sierpień 2013 06:02
Wyniki Grupy IMS w drugim kwartale tego roku można uznać za zadowalające. Dość powiedzieć, że skonsolidowany zysk operacyjny za I półrocze przewyższył ten z całego roku 2012.
Ważnym wydarzeniem minionego kwartału było podpisanie listu intencyjnego z również notowaną na NewConnect M4B S.A. Strony listu uzgodniły, że M4B miałoby zostać przyłączone do Grupy IMS, co ma pozwolić na stworzenie silnej pozycji na rynku Digital Signage oraz wzmocnienie pozycji lidera IMS na rynku marketingu sensorycznego w Polsce. Zarządy obu podmiotów widzą przede wszystkim możliwości synergii w zakresie zwiększenia przychodów, obniżki kosztów i poszerzenia wachlarza oferowanych produktów i usług. Granicznym terminem ustalenia warunków połączenia jest koniec października tego roku.
IMS widzi jednak współpracę nie tylko z M4B. Podpisano bowiem listy intencyjne z dwoma innymi podmiotami – Entertainment Group Sp. z o.o. i Asap Agency Sp. z o.o. Chodzi o objęcie pakietów kontrolnych w tych spółkach oraz ustalenie zasad współpracy już po samym połączeniu. Zarząd IMS stwierdza, że obie firmy będące przedmiotem zainteresowania działają na rynku reklamowym, a samo przejęcie pozwoliłoby na poszerzenie portfolio usług i dotarcie do większego grona klientów.
Spółce udało się również otrzymać z Banku Gospodarstwa Krajowego informację o wyniku weryfikacji wniosku o płatność (złożonego jeszcze pod koniec lutego tego roku), wynikającego z zakończenia rozpoczętego w 2010 roku projektu o nazwie „Wdrożenie najnowocześniejszego Systemu Videomarketingu Digital Signage Premium w wiodących galeriach”. Bank zatwierdził do wypłaty na rzecz Emitenta 1,462 mln zł, co było całą wnioskowaną kwotą premii technologicznej. Całkowite nakłady poniesione przez Spółkę w latach 2010 – 2012 wyniosły 3,835 mln zł.
Grupa IMS obejmowała trzy podmioty – Internet Media Services S.A., Tech Cave Sp. z o.o. oraz Videotronic Media Solutions Sp. z o.o. W drugim kwartale jej przychody sięgnęły 7,6 mln zł wobec 6,9 mln zł rok wcześniej. Jeszcze większa zmiana nastąpiła wśród pozycji wynikowych. Skonsolidowany zysk na sprzedaży wzrósł bowiem z 47 tys. do 1,15 mln zł. Kwartalna EBITDA Grupy wyniosła 2 mln zł wobec 948 tys. zł dwanaście miesięcy wcześniej. Zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej sięgnął finalnie 699 tys. zł, co jest sporo lepszym rezultatem aniżeli cztery kwartały wcześniej – wtedy Grupa zanotowała 160 tys. zł straty.
W całym pierwszym półroczu Grupa ma już 14,8 mln zł przychodów (zwyżka o ponad 7 proc. r/r), 1,8 mln zł zysku na sprzedaży (ponad dwukrotny wzrost r/r) i EBITDA na poziomie 3,8 mln zł (zwyżka o niemal 50 proc. r/r). Półroczny zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej sięgnął ostatecznie niemal 1,1 mln zł wobec 323 tys. zł poprzednio.
Na koniec czerwca Grupa dysponowała m.in. 3,67 mln zł środków pieniężnych i w okresie poniżej dwunastu miesięcy była winna swoim kontrahentom 7,1 mln zł. Oczekiwano z kolei na niemal 4 mln zł należności.
Spółka stwierdza, że dobre wyniki to rezultat wzrostu sprzedaży i podniesienia efektywności w obrębie Grupy. Głównym strumieniem obrotów są przychody z tytułu usług abonamentowych audio, video i aroma oraz z tytułu reklam audio i reklam oraz produktów Digital Signage.
Na konie czerwca Grupa dostarczała abonamentowe usługi interaktywnego systemu video i audio do ponad 5,5 tys. lokalizacji (co oznaczało wzrost o 19 proc. r/r). Usługi świadczono w 1112 lokalizacjach, wobec 855 przed rokiem. Łącznie, na koniec pierwszego półrocza, Grupa dostarczała usługi abonamentowe do 6.624 lokalizacji.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2719 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki