Okres zmian w Mobile Factory
- Utworzono: wtorek, 04, luty 2014 06:03
Wyniki, jakie inwestorom zaprezentowała Mobile Factory S.A. w ostatnim raporcie okresowym okazały się zgoła odmienne od tych z analogicznego okresu poprzedniego roku. To jednak zapewne dopiero początek zmian.
Katarzyna Czub, prezes Mobile Factory S.A. w liście do posiadaczy akcji zwraca uwagę m.in. na pierwsze zyski finansowe pochodzące ze zbycia inwestycji. Dodaje również, że w kolejnych kwartałach istotność tych pozycji powinna stawać się coraz większa.
Na uwagę zasługuje to, że dość sporej zmianie uległa struktura organizacyjna Spółki. Obecnie kształtuje się ona w taki oto sposób:
Spójrzmy jednak na to, co najważniejsze, czyli na rezultaty finansowe Spółki. Jak wspominaliśmy na początku, te prezentują się znacznie korzystniej niż poprzednio. W samym tylko okresie ostatniego kwartału poprzedniego roku Mobile Factory zanotowała ponad 394 tys. zł przychodów wobec symbolicznych 6,1 tys. zł w tym samym okresie rok wcześniej. Pomimo wzmożonych kosztów działalności operacyjnej wynik na sprzedaży uległ sporej poprawie i wzrósł z -45 do 123 tys. zł. W rachunku faktycznie widniało ponad 29 tys. zł przychodów finansowych, co pozwoliło finiszować w pierwszym kwartale z czystym zyskiem na poziomie niemal 141 tys. zł. Dla porównania okres czwartego trymestru 2012 roku skończył się stratą na poziomie 58 tys. zł.
Spora różnica widnieje oczywiście również w ujęciu narastającym. Licząc od stycznia do grudnia 2013 roku Emitent wykazał obrót rzędu 937 tys. zł, co odpowiadało ponad 13-krotnej zwyżce w stosunku rok do roku. Na szczególną uwagę zasługuje pozycja wynagrodzeń. Otóż w roku 2013 wyniosła ona 12,9 tys. zł, podczas gdy poprzednio było to ponad 158 tys. zł (było to więc ponad dwa razy więcej niż wygenerowane przychody). Wzrosły za to nakłady na usługi obce – ze 113 do 744 tys. zł. W efekcie Emitent na sprzedaży zarobił 152 tys. zł, a na działalności operacyjnej było to już 145 tys. zł. Obydwa rezultaty wskazywały na sporą poprawę w stosunku r/r. Dla porównania po dwunastu miesiącach 2012 roku było to odpowiednio -258 i -248 tys. zł. Ostatecznie Spółka zyskała na czysto 169 tys. zł wobec 248 tys. straty poprzednio.
Zmiany widnieją także w bilansie. Przede wszystkim dość znacząco (z 35 tys. do 4,45 mln zł) wzrósł poziom aktywów obrotowych, głównie z uwagi na przyrost inwestycji krótkoterminowych. Znacznie różni się również wysokość zobowiązań krótkoterminowych – tutaj widniało bowiem 512 tys. zł wobec 46 tys. zł poprzednio.
Jak czytamy w raporcie, okres czwartego kwartału upłynął pod znakiem budowy struktury przyszłej grupy kapitałowej, w której Mobile Factory ma pełnić rolę podmiotu holdingowego „scalającego wszystkie prowadzone przedsięwzięcia biznesowe”. Spółka dokonała zakupu istotnych pakietów w czterech podmiotach – Y-Mobile Games Sp. z o.o. (66,66 proc. udziałów), Rara Avis Sp. z o.o. (91,85 proc. udziałów), Instytucie Biznesu Sp. z o.o. (34,23 proc. udziałów) oraz w Ads Promotion Sp. z o.o. (90,2 proc. udziałów).
Spółce udało się również podpisać dwie umowy na realizację systemów przeznaczonych na urządzenia mobilne o łącznej wartości 244 tys. zł.
Nie sposób nie wspomnieć również o zmianach, jakie zaszły na ostatnim Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu. Więcej na ich temat pisaliśmy w tym artykule.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2669 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki