Czterokrotny wzrost zysku Mineral Midrange
- Utworzono: czwartek, 06, luty 2014 06:00
Zysk netto, jaki Mineral Midrange S.A. osiągnął w czwartym kwartale poprzedniego roku okazał się prawie pięciokrotnie wyższy od tego z analogicznego okresu poprzedniego roku.
Mineral Midrange to firma konsultingowa, która działa na rynku IT i świadczy usługi w zakresie Business Intelligence, Enterprise Planning, Finance Consolidation, a także dostarcza rozwiązania klasy Corporate Performance Management dla klientów korporacyjnych.
Spółka oferuje systemy służące do raportowania, wspomagające proces planowania i budżetowanie, integrację oraz konsolidację danych finansowych. Emitent współpracuje z firma IBM i posiada tytuł „IBM Premier Business Partner” w zakresie Business Analytics.
Prowadzona działalność przyniosła Spółce 3,4 mln zł przychodów w samym tylko okresie czwartego kwartału minionego roku, czyli ponad 56 proc. więcej w relacji r/r. Z racji tego, że koszty działalności wzrosły o niecałe 50 proc., poprawie uległ wynik na sprzedaży, który wzrósł z 117 do 338 tys. zł. W okresie październik – grudzień poprzedniego roku Mineral wykazał w rachunku prawie 44 tys. zł straty ze zbycia niefinansowych aktywów trwałych. Teraz takiej pozycji nie było, co spowodowało, że wynik na działalności operacyjnej wyniósł 385 tys. zł wobec 64 tys. zł rok wcześniej. Ostatecznie Spółka zaraportowała zysk netto w kwocie 369 tys. zł, co było rezultatem prawie pięć razy lepszy w porównaniu do stanu sprzed roku, kiedy na tej pozycji widniało 78 tys. zł.
Dobry finisz 2013 roku spowodował, że w ujęciu narastającym Spółka wyszła na plus. Łączne przychody wyniosły 7,36 mln zł, co pozwoliło na uzyskanie niecałych 52 tys. zł zysku na sprzedaży. Ponad dwukrotnie lepiej zaprezentował się wynik operacyjny, który sięgnął 113 tys. zł. Czysty zysk za okres styczeń – grudzień 2013 roku uplasował się ostatecznie na poziomie 62 tys. zł. Cieszyć może więc to, że zaprezentowane liczby były lepsze, a co więcej, tyczy się to wszystkich poziomów działalności. Dla porównania, rok wcześniej obroty wyniosły 7,13 mln zł, sprzedaż przyniosła 4 tys. zł straty, a na poziomie operacyjnym deficyt sięgnął 36 tys. zł. Wynik netto wyniósł wówczas 11 tys. zł, głównie dzięki przychodom finansowym.
Zarząd tłumaczy, że dobry wynik w ostatnim kwartale to pochodna wysokiego zaangażowania i wysokich kwalifikacji pracowników Spółki. W analizowanym okresie firmie udało się także pozyskać nowych klientów, wśród których znalazł się jeden z głównych producentów produktów drobiowych w Polsce.
W tym roku Emitent planuje rozpoczęcia wdrożenia systemu do planowania i budżetowania, który będzie realizowany dla klienta z sektora ubezpieczeniowego. Sukcesem była także m.in. sprzedaż produktu IBM SPSS – licencje zakupiły bowiem instytucje rządowe, fundacje i prywatne firmy.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2706 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki