Wdrożenia, szkolenia i zyski
- Utworzono: poniedziałek, 09, luty 2015 05:37
Mineral Midrange to spółka konsultingowa i zarazem informatyczna. Świadczy usługi dla innych przedsiębiorstw, oferuje im też produkty takie jak systemy do raportowania, systemy wspomagające proces planowania i budżetowania czy konsolidację danych finansowych. Chodzi tu w szczególności o produkty z serii IBM Cognoss.
Klientami emitenta są m.in. firmy z obszaru bankowości, energetyki, ubezpieczeń czy przemysłu, ale też organy administracji publicznej. Przedsiębiorstwo ofertuje wdrożenia tych systemów oraz odpowiednie szkolenia dla pracowników.
Wspominamy o tym wszystkim m.in. dlatego, że Mineral Midrange przedstawiła właśnie raport za rok 2014. Wynika z niego, że zakończony niedawno rok przyniósł jej solidne przychody na poziomie 9,86 mln zł. Solidne, bo stanowiące 133,85 proc. kwoty notowanej rok wcześniej. Udało się też wygenerować 700,64 tys. zł zysku operacyjnego, co oznacza, że odpowiednia marża wyniosła 7,1 proc. Rok wcześniej było to 1,53 proc.
Zysk netto za rok 2013 to 78,25 tys. zł, w roku 2014 wyniósł on już wielokrotnie więcej, bo 549,8 tys. zł.
Aktywa Mineral Midrange w finale ubiegłego roku opiewały na 3,69 mln zł - i to akurat był znaczny spadek w relacji rocznej, mianowicie o 34,54 proc. Zmniejszyły się m.in. kwoty na pozycjach inwestycji długoterminowych, ale też i należności bieżących. Wskaźnik płynności bieżącej na koniec roku 2014 wynosił 1,52 pkt, rok wcześniej było to 1,87 pkt. Nastąpił zatem spadek, ale nowszy poziom i tak można uznać za przyzwoity.
Firma, jak czytamy, w IV kw. wygrała istotny przetarg na wdrożenie jednego z systemów w pewnej uczelni publicznej o profilu medycznym. Realizowano też naturalnie inne zamówienia dla rozmaitych klientów, w tym dla firmy specjalizującej się w "zakupach wierzytelności konsumenckich", a także dla "jednego z największych portali w segmencie rekrutacji online". Mineral Midrange naturalnie wciąż pozostaje partnerem firmy IBM, co jest dla spółki niezmiernie ważne.
Na początku roku 2014 akcje emitenta wyceniano nisko, nawet na 26 groszy od sztuki. Później nastąpił wzrost kursu do 1,32 zł, ale w finale grudnia notowania weszły w obszar 0,80 - 1 zł.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2655 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki