Rok zgodny z założeniami
- Utworzono: czwartek, 06, marzec 2014 06:10
2013 rok okazał się dla Mineral Midrange S.A. stosunkowo udany. Spółce udało się nieznacznie poprawić wartość uzyskanych przychodów, a także uzyskać lepsze wyniki finansowe.
Zarząd w liście przewodnim informuje, że 2013 rok upłynął pod znakiem działań reorganizacyjnych. Proces ten trwał przez pierwsze trzy kwartały i był prowadzony równolegle z bieżącą działalnością. Motywem przewodnim zmian była potrzeba łatwiejszego planowania przychodów i kosztów, co miało na celu zwiększenie wydajności przy równoczesnym obniżeniu kosztów funkcjonowania. Finalnie wprowadzono więc zespoły projektowe, wydzielono dział sprzedażowy, ustalono hierarchię odpowiedzialności, a także uruchomiono system motywacyjno – premiowy, co jak stwierdzają władze, pozwoliło osiągnąć taki efekt, jaki planowano.
Dzięki działaniom działu sprzedażowego udało się zwiększyć sprzedaż licencji IBM Cognos w trzecim i czwartym kwartale. Poszerzono również listę dostępnych usług i produktów m.in. o narzędzie do analizy statystycznej IBM SPSS. W efekcie obroty z tytułu sprzedaży licencji i wsparcia technicznego w minionym roku wzrosły o niemal połowę w relacji r/r.
Co więc mówią liczby? Obrót Spółki za 2013 rok wyniósł 7,365 mln zł i był nieco ponad 3 proc. wyższy r/r. Co ważniejsze, lepiej zaprezentowały się wyniki finansowe na każdym poziomie działalności. Zamiast niewielkiej straty na sprzedaży teraz w rachunku widniało 52 tys. zł zysku. Jeszcze mocniej poprawił się wynik EBIT, który wzrósł z -36 do 113 tys. zł. Finalnie na czysto Mineral Midrange zarobił 78 tys. zł, czyli praktycznie siedem razy więcej niż dwanaście miesięcy wcześniej.
Emitent odnotował również dodatnie przepływy netto w kwocie 254 tys. zł, co jest niewątpliwie dobrym znakiem. Wzrósł również łączny poziom aktywów – z 4,15 do 5,64 mln zł, a także krótkoterminowe długi (z 981 tys. do 2,4 mln zł) przy jednoczesnym wzroście należności o wymagalności poniżej roku (z 2,33 do 3,61 mln zł).
Jakie są plany Spółki na kolejne miesiące? Przede wszystkim ma ona zamiar dalej kontynuować akcję marketingową oferowanych rozwiązań, realizować projekty u nowych i istniejących klientów, rozwój nowego produktu (IBM iLOG), a także uruchomić opcyjny program motywacyjny dla kluczowych pracowników.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2633 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki