Bardzo udany okres Bloobera
- Utworzono: wtorek, 13, maj 2014 13:53
Krakowski producent gier – Bloober Team S.A. zaprezentował dziś bardzo dobre wyniki kwartalne. Nic więc dziwnego, że jego kurs rośnie obecnie o prawie 14 proc.
Spółka tworzy również grupę kapitałową, w skład której wchodzi jeszcze sześć podmiotów – iFun4all Sp. z o.o., Freeky Games Sp. z o.o., Digital Games Services Sp. z o.o., WFH Games Sp. z o.o., iPlacement Sp. z o.o. oraz Neuro-Code Sp. z o.o.
Spójrzmy najpierw na zaprezentowane dane finansowe. Tylko w okresie pierwszego kwartału Grupa odnotowała sprzedaż na poziomie 1,54 mln zł, czyli prawie dwukrotnie wyższą w relacji r/r. Z racji tego, że koszty operacyjne wzrosły tylko o niecałe 6 proc., wynik na sprzedaży sięgnął 706 tys. zł wobec 9 tys. zł straty rok wcześniej. Na poziomie EBIT Grupa zanotowała praktycznie taki sam zarobek, jak w przypadku sprzedaży. Ostatecznie skonsolidowany zysk netto wyniósł 505 tys. zł w porównaniu do zaledwie 27 tys. zł zysku dwanaście miesięcy wcześniej.
Sama jednostka dominująca odpowiadała w tym czasie za 1,42 mln zł przychodów, 705 tys. zł zysku operacyjnego i 508 tys. zł wyniku netto.
Przepływy operacyjne Grupy nadal były ujemne – wyniosły -662 tys. zł wobec -583 tys. zł poprzednio. Znacznie lepiej zaprezentowały się za to przepływy finansowe – tutaj bowiem zanotowano wzrost aż do 934 tys. zł.
Dość ciekawie prezentuje się komentarz zarządu. Otóż przeprasza on akcjonariuszy, którzy byli niezadowoleni z nieudanej premiery gry „Basement Crawl”. Zdaniem władz, było to nie do końca zależne od nich, co jednak „nie zmienia faktu, że zarówno klienci, jak i akcjonariusze mieli pełne prawo poczuć się zawiedzeni finalną jakością produktu, który został wprowadzony do sprzedaży”.
Jak podano, analizowany okres stał pod znakiem premiery wspomnianej wyżej gry na PlatStation 4. Co ciekawe, pomimo tego, że została ona negatywnie odebrana przez graczy, jak i dziennikarzy, to osiągnęła rekordowy poziom sprzedaży, co pozwoliło zwrócić koszty produkcji i przynieść wysokie zyski. Dość powiedzieć, że obroty z tego tytułu stanowiły ponad 90 proc. ogółu przychodów za I kwartał.
W dokumencie czytamy, że aktywne prace toczyły się jedynie w uFun4All oraz we Freaky Games i WFH Games. W pozostałych podmiotach „niewiele działo się pod kątem operacyjnym”. Właśnie m.in. z uwagi na to, w drugim kwartale planowana jest restrukturyzacja Grupy, która ma zmierzać do likwidacji nierentownych elementów działalności.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2722 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki