Marka robi swoje
- Utworzono: wtorek, 14, sierpień 2012 15:03
Wzrost przychodów o ponad 170 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku to z pewnością informacja, która świadczy o znacznej poprawie sytuacji w Spółce. Takie właśnie dane przedstawiła dziś Marka S.A. w swoim raporcie za drugi kwartał br.
Prawie 10 mln zł przychodów ze sprzedaży w całym pierwszym półroczu to bardzo dobry wynik. Porównując go z niespełna 4 mln zł w pierwszej połowie ubiegłego roku, wyraźnie widać, że Marka S.A. prężnie się rozwija. Jednak na razie przejdźmy do wyników w raportowanym okresie. Zamknął się on z ponad 234 tys. zł zysku netto, czyli około 115 tys. zł lepiej niż rok temu. Od 1 kwietnia do 30 czerwca udało się wypracować niemal 5 mln zł przychodów i odnotować 1,65 mln zł zysku na sprzedaży (ponad trzykrotny wzrost r/r). Narastająco w 2012 r. Marka S.A. notuje już ponad 1,1 mln zł zysku netto.
Istotne zmiany prezentuje bilans Spółki. Należności krótkoterminowe wzrosły z 27,6 do ponad 56 mln zł. Ponadto, o ile zobowiązania krótkoterminowe pozostały na relatywnie podobnym poziomie, to już ich długoterminowy odpowiednik spęczniał z 1,9 mln aż do niemal 19 mln zł. Ogólna wartość zobowiązań i rezerw na nie zwiększyła się o niemal 30 mln zł, osiągając po pierwszym półroczu stan blisko 50 mln zł.
Zarząd tłumaczy w raporcie, iż odnotowany wzrost przychodów podyktowany był m.in. większą liczbą biur sprzedaży działających w minionym okresie rozliczeniowym - rok temu sprzedaż odbywała się za pomocą 2 biur, w tym kwartale działało już 9 placówek. Dodatkowo, dzięki pozyskanym za pomocą emisji obligacji środkom pieniężnym, udało się nie tylko otworzyć 4 nowe biura, ale również zwiększyć portfel udzielonych pożyczek gotówkowych - stąd też znaczny wzrost należności. Oczywiście wspomniana ekspansja wiązała się również ze wzrostem kosztów, które powiększyły się aż o 140 proc. Co więcej, dwukrotne pomnożenie kosztów finansowych wiąże się z obsługą papierów dłużnych, a konkretnie naliczeniem odsetek.
Jak w komunikacie prasowym informuje Krzysztof Jaszczuk, Prezes Zarządu Marka S.A. – „Pierwsza połowa tego roku pokazuje, że zrobiliśmy słuszny krok decydując się na dynamiczny rozwój sieci sprzedaży naszej firmy. Wzrost liczby placówek pozwala nam skokowo zwiększać wyniki finansowe. Jesteśmy przekonani, że w całym roku uda nam się zrealizować prognozowane wcześniej cele finansowe na 2012 r., czyli zysk netto na poziomie 4,04 mln zł netto oraz 25,65 mln zł przychodów”.
Zarząd potrzymał również prognozy wyników finansowych. Przypomnijmy, że Emitent zakłada w 2012 roku 25,65 mln zł przychodów z prowadzonej działalności i ponad 4 mln zł zysku netto.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2833 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki