Czy szacunki się spełniły?
- Utworzono: piątek, 24, sierpień 2012 14:22
Raport kwartalny za kwiecień, maj i czerwiec roku 2012 opublikowała Black Point S.A. z Wrocławia, notowana na NewConnect od maja 2010 roku, działająca w branży materiałów do drukowania.
Warto przypomnieć, że 19 lipca zarząd opublikował szacunkowe wyniki spółki za II kwartał, o czym zresztą pisaliśmy w odrębnym artykule. Teraz możemy się przekonać, czy te oszacowania były zgodne z rzeczywistymi wynikami. Spółka opublikowała dwa sprawozdania: jednostkowe i skonsolidowane (jest bowiem podmiotem dominującym w grupie kapitałowej, do której należy jeszcze spółka Eco Service S.A.).
Według szacunków kwartalne przychody skonsolidowane miały wynieść ok. 15,16 mln zł, zaś jednostkowe 8,77 mln zł. Szacunki się spełniły: przychody grupy rzeczywiście osiągnęły poziom 15,16 mln zł, zaś przychody jednostkowe za II kwartał 2012 roku to 8,77 mln zł. Rok wcześniej było to 10,765 mln zł, a dla grupy 17,416 mln zł.
W lipcowych szacunkach nie odniesiono się do możliwego zysku, ale dziś wiemy, że firma wypracowała w 2012 roku blisko 389 tys. zł jednostkowego zysku netto za II kwartał oraz 831 tys. zł zysku za półrocze. Rok wcześniej: zysk z drugiego kwartału w kwocie 1,061 mln zł, zysk półroczny ponad 1,774 mln zł.
Jeśli chodzi natomiast o wyniki grupy, to w roku 2012 są one następujące: 234 tys. zł zysku za drugi kwartał oraz 1,111 mln zł za półrocze. Rok wcześniej odnośne kwoty wynosiły 860 tys. zł oraz 1,942 mln zł.
Dodajmy, że niepokojący jest fakt, iż w II kwartale 2012 roku spółka (jako jednostka) poniosła stratę na sprzedaży w kwocie 208 tys. zł (choć po sześciu miesiącach na tej pozycji rachunku notuje się kwotę dodatnią 568 tys. zł).
Ogólne wrażenie jest więc takie, że przychody i zyski znacząco spadły w porównaniu z rokiem ubiegłym. Zarząd uważa, że to w dużej mierze skutek pogarszającej się sytuacji gospodarczej, przy czym słabe rezultaty Black Point są w pewnym sensie rekompensowane przez „dobre wyniki spółki zależnej Eco Service, która w II kwartale skutecznie poprawiła swoją rentowność dzięki działaniom nad poprawą marży oraz działaniom w ramach programu poprawy efektywności kosztowej.”
Z drugiej strony zarząd przyznaje, że obecnie zachodzące procesy (kryzys gospodarczy, silna konkurencja na rynku materiałów drukowanych etc.) może wpływać w najbliższych miesiącach na wyniki spółki, co można odczytywać jako sposób przygotowania inwestorów, kontrahentów i klientów na dalszą redukcję zysków. Oczywiście sam fakt, że spółka stale wypracowuje zysk netto stawia ją – mimo wszystko – w dobrym świetle na tle wielu innych podmiotów, które tracą w tych niespokojnych czasach. Najbliższe miesiące mają być – jak czytamy – okresem skupienia uwagi na „na wykorzystaniu potencjału półki Eco Service oraz realizacji kluczowych działań w spółce BLACK POINT”. Te działania to „rozwój i pełne wykorzystanie własnej produkcji jako źródła najwyższej jakości, bezpiecznych patentowo produktów, działania ofertowe, ukierunkowane na dostosowanie do bieżących warunków rynkowych oraz optymalizacja kosztów działalności.”
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2721 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki