Mysław startuje na czerwono
- Utworzono: środa, 30, lipiec 2014 13:06
W środę, 30 lipca 2014 roku powitaliśmy 438. spółkę na NewConnect. To zarazem 14. debiut na alternatywnym parkiecie w tym roku. Na otwarciu akcje Emitenta potaniały jednak o niemal 5 proc. do 3,33 zł. O godzinie 13:00 instrumenty taniały o 23,71 proc. do 2,67 zł.
Grupa Mysław (w jej skład wchodzą Zakłady Mięsne Mysław S.A., Mysław Sp. z o.o. SKA, a także Mysław Sp. z o.o.) to krajowe przedsiębiorstwo, które trudni się produkcją wyrobów mięsnych. W Dokumencie Informacyjnym podano, że jest jednym z wiodących podmiotów na rynku śląskim a także jedynym posiadającym ponad stuletnią markę. Grupa koncentruje swe działania na produkcji wyrobów przetworzonych z wykorzystaniem surowca wieprzowego i drobiowego. Co ważne, nie prowadzi ona sprzedaży elementów mięsnych do odbiorców, bo jest to działalność nisko marżowa i wymaga posiadania przewagi konkurencyjnej – dużego wolumenu produkcji i dostępu do rynku zaopatrzenia i zbytu w skali globalnej.
W ofercie Spółki znajdują się przede wszystkim wędliny cienkie, kanapkowe, wędzonki, wyroby gotowane, garmażeryjne, kiełbasy do gotowania i kiełbasy suche, produkty do spożycia na zimno na kanapki, produkcji z całych mięśni, pasztety i salcesony, a także farsze do sporządzenia kotletów mielonych przez klientów ostatecznych.
Przed debiutem Spółka przeprowadziła emisje akcji serii C,D i E. W ramach pierwszej z nich sprzedano 768.925 papierów po 2,6 zł za sztukę, co pozwoliło pozyskać niemal 2 mln zł. W drugiej Emitent uplasował 1.007.329 papierów serii D po 3,5 zł za sztukę, dzięki czemu pozyskano ponad 3,5 mln zł. Później Spółka sprzedała jeszcze 71.428 walorów serii E, za łączną kwotę 250 tys. zł. Finalnie pozyskano łącznie około 5,75 mln zł.
Relacja video:
Strategia rozwoju
Jednym z celów rozwoju Grupy jest wzrost sprzedaży w kanale hurtowym. Spółka zamierza rozwinąć sprzedaż również w tzw. nowoczesnym kanale dystrybucji i w obszarze produktów premium. W planie jest także promocja marki „Mysław”, jako producenta wyrobów premium, i wzrost rentowności poprzez zmianę proporcji kosztów stałych do zmiennych.
Instrumenty debiutujące:
- 384.200 akcji serii A,
- 12.069.200 akcji serii B,
- 768.925 akcji serii C,
- 1.007.329 akcji serii D,
- 81.428 akcji serii E.
Wszystkie o nominale na poziomie 1 zł każda.
Więcej informacji o Spółce znajduje się w tym miejscu.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2791 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki