Kolejny salon kosztem wyniku
- Utworzono: środa, 08, maj 2013 11:03
Można powiedzieć, że działalność Smoke Shop S.A. posiada zawężony krąg odbiorców. Specjalizuje się ona bowiem w handlu artykułami tytoniowymi. W salonach należących do Emitenta znaleźć można m.in. ręcznie skręcane cygara, cygaretki, drewniane fajki, fajki wodne, tabakę, tytonie, czy ekskluzywne zapalniczki. Spółka jest notowana na NewConnect już od grudnia 2010 r., a teraz poinformowała inwestorów o wynikach finansowych osiągniętych w I kwartale tego roku.
To właśnie grudzień 2010 roku był według spółki przełomowym okresem w jej działalności. Pierwszy z salonów sprzedaży Smoke Shop powstał jeszcze w 2005 roku i mieści się w Galerii Krakowskiej. Ich sieć stopniowo się powiększała się i obecnie Emitent posiada już swoje placówki w Gdańsku, Łodzi, Krakowie, Wrocławiu, Warszawie i Szczecinie. Chociaż otwieranie nowych sklepów to niewątpliwie pozytywny sygnał ekspansji i rozwoju, jednak wiąże się on również z kosztami. To właśnie one spowodowały obniżenie wyniku netto Emitenta w analizowanym okresie. Inwestycje w środki trwałe, które przełożyły się na zwyżkę amortyzacji to niektóre koszty otwarcia drugiego salonu w Warszawie. Dodatkowo jednorazowo Spółka musiała ponieść opłaty na rzecz wynajmującego, co przy niskich przychodach w nowych obiektach również zaszkodziło rezultatom.
Ogólnie jednak w pierwszym kwartale sprzedaż Spółki była większa niż rok wcześniej. W konsekwencji przychody ze sprzedaży wzrosły z 1,3 do 1,44 mln zł. Opisane wyżej czynniki znalazły swoje odzwierciedlenie w wynikach. Na sprzedaży strata wzrosła z 7 do 55 tys. zł, na działalności operacyjnej z 8 do 58 tys. zł, a netto Smoke Shop stracił 69,5 tys. zł (poprzednio było to -15 tys. zł).
Spółka wykazała również 254 tys. zł długoterminowych należności, chociaż rok wcześniej na tej pozycji widniało zero. Mniej więcej o połowę (do 85 tys. zł) spadły zobowiązania o takim samym okresie zapadalności, podczas gdy te krótkoterminowe wzrosły z 431 do 1,33 mln zł. Zwiększeniu uległy również aktywa trwałe (z 474 tys. zł do 1,16 mln zł).
W przeciągu trzech pierwszych miesięcy Spółka zawarła umowy o współpracę m.in. z JTI Polska Sp. z o.o. i British American Tobacco Polska trading Sp. z o.o. w zakresie sprzedaży, dystrybucji i ekspozycji wyrobów tytoniowych. Skupiono się również na wyszukiwaniu kolejnych atrakcyjnych lokalizacji dla salonów, a obiektem zainteresowania były miasta o ludności powyżej 100 tys. mieszkańców. Zarząd Spółki zapewnia, że w tym roku planuje otwarcie kolejnych salonów.
Zdecydowanie najwięcej akcji (61,15 proc.) kontroluje Cigar Invest Sp. z o.o. (jej prezesem jest Michał Zarudzki, pełniący jednocześnie funkcję przewodniczącego rady nadzorczej Emitenta, który sam posiada również 15,13 proc. papierów).
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
3005 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki