Lekka poprawa w Inteliwise
- Utworzono: środa, 03, lipiec 2013 06:00
2011 rok nie był udany dla Inteliwise S.A. Przede wszystkim zakończył się on stratą netto w wysokości niemal 3,2 mln zł. Rok kolejny był już jednak lepszy – zarówno pod kątem samych rezultatów, jak również w kwestii realizacji strategii i poszerzenia grona klientów.
Inteliwise S.A. to podmiot, który na swojej witrynie internetowej określa siebie jako lidera w rozwoju i sprzedaży technologii dla Internetu nowej generacji. Jako jedyny polski podmiot giełdowy posiada oddział w Dolinie Krzemowej. Główny produkt Emitenta to Wirtualny Doradca oraz Wirtualny Urzędnik. Pierwszy z nich to rozwiązanie dla stron i sklepów www, bazujące na algorytmach sztucznej inteligencji, które pozwala na połączenie inteligentnej wyszukiwarki z intuicyjną nawigacją po stronie. Drugi to oprogramowanie dla e-urzędów, które również za pomocą sztucznej inteligencji, umożliwia obsługę petentów w Internecie przez 24 godziny na dobę, bez udziału urzędników.
W liście do akcjonariuszy zarząd informuje, że w analizowanym okresie kontynuowano realizację strategii dostawcy rozwiązań typu Virtual Agent i Live Chat. W tym segmencie udało się zwiększyć liczbę wdrożeń, a wszystkie usługi były udostępniane w formie Software-as-a-Service.
Firma skupiała się przede wszystkim na wdrożeniu tych rozwiązań, które były oparte o własną technologię, nakierowanych na „rozwiązanie konkretnego problemu, jakim są koszty call center i obsługi klienta”. Istotnym wydarzeniem było także wejście na rynek e-administracji (Wirtualny Urzędnik) i jak informuje Emitent – obecnie produkt ten nie ma w Polsce konkurencji.
Spółka rozpoczęła także świadczenie usług outsourcingu contact center (rozwiązanie + konsultant). Sukcesem było również poszerzenie listy klientów, którzy korzystają z usług w modelu samoobsługowym na platformie internetowej. Emitentowi udało się też zwyciężyć w organizowanym przez Ministerstwo Gospodarki przetargu.
Przedsiębiorstwo wystartowało również z realizacją projektu badawczo – rozwojowego, pod nazwą „System inteligentnego wyszukiwania i zarządzania treścią (Intelligent content provision system)”, który realizowany jest z partnerem izraelskim.
Pomimo opisanych wyżej działań, w 2012 roku Spółka nadal znajdowała się „pod kreską”. I choć przychody ze sprzedaży wzrosły o około 80 tys. do 489 tys. zł, okres ten zakończył się stratą netto na poziomie 662 tys. zł. To jednak i tak znacznie mniej niż w roku 2011, kiedy było to 3,2 mln zł straty.
Biegły rewident w opinii zwraca uwagę m.in. na to, iż wszystkie wskaźniki płynności osiągnęły nawet wartości wyższe od zalecanych. Poprawie uległy także wskaźniki rentowności, ale nadal znajdowały się one jednak na minusach. Mimo tego, w opinii biegłego rewidenta nie występuje zagrożenie kontynuowania działalności w roku 2013.
Według nieco świeższych danych finansowych – obejmujących okres pierwszego kwartału tego roku, Spółka zanotowała 256 tys. zł przychodów ze sprzedaży (wobec 78 tys. zł rok wcześniej), 135 tys. zł zysku operacyjnego i 138 tys. zł zysku netto. Dla porównania, ten sam okres roku 2012 Emitent zamknął z zyskiem na poziomie 93 tys. zł.
Według stanu z 31 marca tego roku, głównym akcjonariuszem Emitenta był Xanthippe Investments Ltd., który kontrolował 44,8 proc. akcji i głosów na WZA. Do prezesa zarządu – Marcina Strzałkowskiego należało 13,63 proc. głosów, do wiceprezesa – Marcina Strzałkowskiego 9,79 proc., do Corenson Investments Ltd. 9,59 proc., a notowana na rynku głównym GPW Asseco Poland S.A. posiadała 7,99 proc. walorów Emitenta.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2826 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki