Trzy miesiące i dziewięć miesięcy
- Utworzono: poniedziałek, 17, marzec 2014 13:31
Wiele spółek z NewConnect opublikowało już raporty za czwarty kwartał roku 2013 (albo po prostu sprawozdania roczne), tymczasem MPL Verbum przedstawia nam sprawozdanie za trymestr trzeci.
Wszystko jest jednak w porządku, albowiem firma ma po prostu przesunięty rok obrotowy. Zaczyna się on 1 maja, kończy 30 kwietnia. Stąd też trzeci kwartał obrachunkowy to listopad, grudzień i następujący po nim styczeń.
Ów trzymiesięczny okres dał przedsiębiorstwu 2,6 mln zł przychodów, co stanowiło w skali rocznej wzrost o 25 proc. Wynik operacyjny wyniósł 370 tys. zł, poprzednio był znacznie niższy - tylko 135 tys. zł.
Jak to wszystko wyglądało w ujęciu narastającym? Otóż od 1 maja 2013 do końca stycznia 2014 MPL Verbum odnotowała 5,71 mln zł przychodów, 467,8 tys. zł EBIT i wreszcie 363 tys. zł zysku netto. Rok wcześniej odpowiednie kwoty były równe: 4,85 mln zł, 152,2 tys. zł i 102,4 tys. zł. Niewątpliwie zatem nastąpiła poprawa, zarówno jeśli chodzi o wielkość kwot, jak i w odniesieniu do rentowności. Oto bowiem w 2012 / 2013 roku zysk operacyjny stanowił 3,13 proc. obrotów, ostatnio zaś 8,2 proc. Rentowność netto skoczyła z 2,1 proc. do 6,35 proc.
Pod koniec stycznia spółka posiadała 3,75 mln zł aktywów obrotowych i 1,42 mln zł trwałych, do spłacenia miała ogółem 1,68 mln zł zobowiązań wraz z rezerwami.
MPL Verbum to firma, która na potrzeby innych spółek organizuje programy lojalnościowe. Ma wyspecjalizowany dział informatyczny, opracowała "autorski model projektowania i realizacji programów lojalnościowych wykorzystujących koncepcję tzw. marki klubowej". Opiera się on na budowie długookresowych relacji z klientami.
MPL Verbum zajmuje się projektowaniem i wdrażaniem systemów, jej klientami są biznesy detaliczne i hurtowe. Władze spółki deklarują przy tym, że często jedni klienci polecają kolejnym jej usługi (rekomendacja). Jednym z projektów MPL Verbum jest program lojalnościowy "Koniczynka" dla klientów sklepów detalicznych.
Głównym akcjonariuszem MPL Verbum jest Marcin Katański, który ma 46,29 proc. akcji i 49,98 proc. głosów, Tadeusz Zieliński posiada 32,03 proc. i 35,64 proc. (odpowiednio). Katański to prezes zarządu, Tadeusz Zieliński należy do rady nadzorczej.
Akcje MPL Verbum ostatnio wyceniano na 50 groszy, cena jednak wyraźnie spadła w tym roku - w grudniu 2013 przekraczała nawet 70 groszy.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2840 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki