Słabszy kwartał w udanym roku
- Utworzono: poniedziałek, 16, czerwiec 2014 11:59
16 tys. zł – tyle wyniosła strata netto MPL Verbum S.A. w czwartym kwartale roku obrotowego 2013/2014. W ujęciu narastającym okres ten kształtuje się jednak znacznie lepiej niż poprzednio.
W raporcie za okres czwartego kwartału roku obrotowego (zakończył się on 30 kwietnia), MPL Verbum wykazał ponad 2 mln zł przychodów, czyli około 220 tys. zł mniej niż w tym samym okresie rok wcześniej. Pomimo tego, koszty działalności operacyjnej nawet minimalnie wzrosły, przez co wynik na sprzedaży spadł ze 130 do -67 tys. zł. Podobna tendencja widniała na poziomie EBIT – tutaj strata wyniosła 13 tys. zł wobec 131 tys. zł zysku przed rokiem. Warto jednak zwrócić, że rok temu Emitent odnotował bardzo duże koszty finansowe, które pochłonęły ponad 158 tys. zł. W efekcie wynik netto w czwartym trymestrze sięgnął wówczas -21 tys. zł. Tym razem MPL Verbum nadal miało stratę, ale z uwagi na brak dużych kosztów finansowych była one nieco niższa – sięgnęła 16 tys. zł.
Warto jednak zwrócić uwagę, że licząc od początku roku, sytuacja kształtuje się korzystniej. Otóż od maja do końca kwietnia Spółka wykazała w rachunku 7,8 mln zł obrotów, co oznacza relację rzędu niemal 10 proc. r/r. Pomimo tego, że Emitent jednocześnie odnotował zwyżkę kosztów, to jego wynik na sprzedaży okazał się lepszy niż poprzednio i wzrósł z 221 do 342 tys. zł. Także na poziomie operacyjnym sytuacja kształtowała się lepiej. Wynik EBIT Spółki wyniósł bowiem 433 tys. zł w porównaniu do 283 tys. zł rok wcześniej. Korzystna tendencja dotyczyła także zysku netto, który wzrósł z 81 do 347 tys. zł.
W bilansie nie znajdziemy wielu zmian. Aktywa Spółki wyceniono na 4,7 mln zł wobec 4,4 mln zł poprzednio. Podobnie jak wcześniej, składały się one przede wszystkim z majątku obrotowego, który tym razem wynosił 3,1 mln zł (głównie należności i inwestycje krótkoterminowe).
Zobowiązania długoterminowe wyniosły 636 tys. zł, a krótkoterminowe na 334 tys. zł. Warto zwrócić uwagę, że wskaźnik bieżącej płynności wynosił 9,2, co oznacza, że był wyższy od optymalnego przedziału. Spółka miała także do dyspozycji prawie 1,4 mln zł środków pieniężnych.
Zarząd komentuje, że uzyskane wyniki potwierdzają słuszność przyjętej strategii rozwoju. Zwraca jednak uwagę, że widoczna jest potrzeba większej powtarzalności satysfakcjonujących wyników w kolejnych kwartałach, tak, aby osiągane rezultaty były bardziej zrównoważone w przeciągu całego roku obrotowego. Prace właśnie w tej kwestii mają być priorytetem władz w kolejnych okresach.
W komentarzu zwrócono także uwagę na czynniki, które wpływają na „ciągle niesatysfakcjonujący” poziom marż. Chodzi m.in. o konieczność obniżenia marż dla utrzymania kontraktów z głównymi klientami (głównie z branży budowlanej), zmniejszenie nakładów marketingowych, ponoszenie kosztów w związku z rozbudową działu handlowego i działu sprzedażowego oraz promocyjnego, a także koszty prac związane z uruchamianiem i testowaniem nowych produktów w zakresie programów lojalnościowych typu B2C. Szkodziło także ograniczenie skali działalności w branży farmaceutycznej z uwagi na wejścia ustawy zakazującej reklamy aptek.
Działalność MPL Verbum opiera się na projektowaniu, wdrażaniu oraz obsłudze programów lojalnościowych, kierowanych głównie do odbiorców biznesowych
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2644 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki